« Tendenciozitāte vai n… | Home | Sabiedriskās iniciatī… »

Vietnes modernizēšana

Gan spiningotāju sanāksmē dzirdētais, gan vēlāk dažu paziņu uzdotie jautājumi izprovocēja mani izteikt viedokli par lapas modernizēšanu un tās piesaisti sociālajiem tīkliem. Neesmu sociālo tīklu fans, par to liecina kaut vai tas, ka manās lapās joprojām nav saišu ar šo sociālo tīklu logotipiem. Tāpat neuzskatu sevi par nopietnu šo vietņu pārzinātāju, zemāk ir tikai mans diletantiskais vienkārša skatītāja viedoklis. Varbūt kāds mani pārliecinās par pretējo.

Uzklikšķini!Lai gan netrūkst speciālistu, kuri, piemēram, Facebook uzskata par sociālu vietni, esmu pārliecināts, ka visas sociālās vietnes, tai skaitā arī mums pazīstamās Twitter un draugiem.lv ir komerciāli projekti. Var jau tās dēvēt par sociālām vietnēm un rakstīt visu, taču interneta sociālo tīklu komercializācija sāk parādīties arvien skaidrāk un sāk veidoties pat sociālo tīklu piramīdas. Kā saka, piesaisti vēl vēl piecus un saņemsi bonusus....
Esmu saņēmis daudz it kā nopietnu piedāvājumu, kā, izmantojot sociālās vietnes efektus, ātri var kļūt par miljonāru. Ja sākumā viss izskatās interesanti, nevainīgi un normāli, kad esi iesaistījies, parādās pazīstamais piedāvājums, - nopērc par niecīgu naudiņu, piemēram, par 20 eiro kaut ko sev ļoti noderīgu, varēsi ar to pelnīt 10 un 100x vairāk. Te nav runa par naudu, kuru man piedāvājuši saņemt Āfrikas miljonāri vai mantojumu saņēmušās viņu atraines.:-) Sociālie tīkli šodien vēl atrodas relatīvi sākuma attīstības stadijā, kad jāveic pirmais uzdevums - jāpiesaista maksimāla auditorija. Tādēļ biznesa intereses tiek slēptas, visiem joprojām tiek stāstīts par skaistajām bezmaksas iespējām kontaktēties, iepazīties, uzzināt kaut ko par cilvēkiem - ko ēd, par ko interesējas...... Manuprāt, tādejādi tiek pašmērķīgi ekspluatēta elementāra cilvēku ziņkārība ( nevis kā Google - zinātkāre) un, protams, izmantotas aprobežotās iespējas visu pārredzēt. Kaut ko līdzīgu var redzēt TV provocētajā mājsaimnieču interesē par seriāliem un telekompāniju provocētajā "bezmaksas" pļāpāšanā pa mobīlo telefonu.
Visās šajās biznesa nišās, lai piesaistītu lielāku auditoriju, tai skaitā, lai iegūtu iespējami lielāku reklāmdevēju atbalstu, un, attiecīgi, gūtu kādu labumu, proti, peļņu, tiek kultivēta bezmērķīga, varētu teikt, dīkdienīga laika šķērdēšana. Ar lozungu "Jūs nezināt, ko darīt? Mēs piedāvajam iespēju...", tiek provocēta izšķērdīga attieksme pret cilvēkiem doto, pēc būtības ļoti vērtīgo resursu - laiku. Resursu, kuru gan no personīgā, gan valsts viedokļa varētu izmantot nesalīdzināmi efektīvāk.

No biznesa un daudziem citiem viedokļiem, sociālās vietnes ir ar ierobežotām iespējām, tā nav īstā vieta, kur bez izvēles likt reklāmu. Jau pirmā iepazīšanās ar dažām vietnēm man radīja iespaidu, ka sociālajos tīklos, jo sevišķi Latvijā pārsvarā tiek aptverta auditorija, kura, manuprāt, pārsvarā ir ar zemu pirktspēju. Neticu, ka situāciju mainīs smagās reklāmas kampaņas un paziņojumi, ka Facebook apmeklētāju skaits pārspējis Google. Gan jau Facebook auditorija agri vai vēlu un arī reklāmdevēji paši to visu sapratīs. Piemēram, kā ierindas www.diena.lv apmeklētājs varu pateikt, ka esmu daudz ko lasījis šajā portālā, bet nevaru nosaukt nevienu firmu, kuras reklāmu būtu pamanījis. Laikam neesmu pareizais lasītājs vai ar redzi kaut kas nav kārtībā. :-)
Starp citu Gogles reklāmas ienākumi, kuri salīdzinājumā ar Facebook šodien ir kādas 10 reizes lielāki, rāda, ka attiecībā uz komerciālo efektu interneta vietnēm ar lielu apmeklētāju skaitu vien ir par maz. Piemēram, neviens sociālais tīkls nespēj konkurēt ar Google.

Nedaudz par resurspunkta modernizēšanu, tikai par vienu aspektu, -izmantojot SEO (search engine optimization). Savā e-pastā ik dienu saņemu piedāvājumus par "nelielu samaksu" palīdzēt lapas modernizēšanā šajā virzienā. Pēc savas būtības SEO arī ir interneta biznesa atsvaidzināšanas un izskaistināšanas rīks. SEO pēc būtības nav galīgi bezjēdzīgs pasākums, blakus mārketinga trikiem SEO parasti satur arī objektīvi nepieciešamus elementus. Sociālās mājas dzimst un pazūd, bet uzraksti ar ielu nosaukumiem un māju numuriem vēl ilgi dzīvos, pat neskatoties uz GPS eksistenci. Tas ir attiecināms arī uz SEO.
Tieši tāpēc atsevišķus elementus, lai lapu optimizētu meklētaju indeksācijas vajadzībām, cenšos izmantot jau sen.

Par sanāksmē skarto foruma izvietošanu šajā resurspunktā savas domas esmu jau izteicis vairākkārt, neatkārtošos. Īsi sakot, mūsu interneta kultūra vēl nav tāda, lai forums bez papildus resursu piesaistes dotu to efektu, kuru es gribētu redzēt.
Protams, jebkuru resurspunktu (vietni) pilnveidot var nepārtraukti. Vietnes apjoms aug un sāk pāraugt manus resursus, un arvien biežāk parādās lielāki vai mazāki robi, kurus būtu jāaizlāpa. Priecāšos par katru palīdzību robu identificēšanā un, kā saka, lapas modernizēšanā.
 
18. 01. 2012.

  Seko jaunumiem Facebook



četri komentāri

pasmaidu pasmaidu - 24-01-’12 18:53

Smaidu,un ar prieku lasīšu autora nākošās publikācijas, kuras būs veltītas jebkurai tēmai. Mūsu ne visai labajā ikdienā jau humora dzirksti arīdzen vajag. Autors (jst) pēdējos rakstos ir apliecinājis savu erudīciju gan TV raidījumu veidošanā, gan sociālo vietņu pārzināšanā, nemaz nerunājot par pazīšanos ar Āfrikas miljonāriem, no kuriem nespēj ne atkauties.
Veiksmi turpmāk! Tiešām interesanti un jautri!
Blogs ir mana dienasgrāmata. Ieraksti blogā ir gan kādu man svarīgu domu fiksācija, gan kaut kāds manas gaumes un zināšanu atspoguļojums. Parasti ieraksta mērķis nav kādu uzjautrināt. Jautrība vienmēr ir lasītāja ziņā, bet humora izpratne mēdz būt stipri atšķirīga. Neatzīstu bloga piemēslošanu, taču neesmu emociju pretinieks un man pat patīk, ja kāds emocionāli ieraksta, – ej, vecīt, beidz muldēt, fakti rāda pilnīgi pretējo… Un neaizmirst to pamatot ar faktiem. Gadās, ka tas sniedz man jaunu informāciju un pat liek mainīt viedokli par pieminētajām lietām.

??? ??? - 24-01-’12 09:24

Smaidītāj, ja tā nav tikai skaudīga smīkņāšana, padalies, par ko tev jautri.

arī;)smaids arī;)smaids - 23-01-’12 22:05

tāpat “napoleons“izdzēsīs;))))

pasmaidu pasmaidu - 23-01-’12 19:20

Izskatās, ka jst ir speciālists jebkurā jomā. Nākošais teksts noteikti būs par medicīnu. Kaut kas par jaunākajām tendencēm sirds operācijās, vai smadzeņu pārstādīšanā…
Nu runā, runā vien.:)) Jautri lasīt!:))



(optional field)
Ieraksts nepieciešams tikai, lai šeit neparādītos automātisku komentāru sūtījumi.
Personīgo informāciju saglabāt?
Informācija.Visi html tagi tiks dzēsti . Izņēmums ir <b> and <i>. Saiti var izveidot, komentārā ierakstot url vai e-pasta adresi.
 
© Copyright JST 2017-2020. All rights reserved.