jaunumi   contact

« Latvijai 7. vieta pas… | Home | Latvijas čempionātā s… »

Par laivu ātruma ierobežošanu sacensībās

Salmo komandas dalībnieks, LMSF valdes loceklis Egils Draudiņš (Salmo) iesūtīja ziņu un piedāvā to apspriest visiem, kuri piedalās sacensībās spiningošanā no laivām.
Piedalos LR čempionāta spiningošanas sacensībās trešo sezonu. Sekoju līdzi visam jaunajam un perspektīvajam spiningošanas jomā. Pilnībā atbalstu un apgūstu visas jaunākās tendences spiningošanā gan makšķerrīkos, gan mānekļos un to pielietojumā. Praktiskā pieredze rāda, ka arī laivas izmēru (iespēju robežās) vajag izvēlēties atbilstošu. Salīdzinu to ar apaviem, Izvēlēsies pa mazu - spiedīs, ja par lielu, arī nav labi. Redzot problēmu laivas izmērā, LMSF jau 2012.gada sezonas noslēgumā brīdināja dalībniekus par minimālo laivas izmēru, ar kuru varēs piedalīties šī gada sacensībās. Daudzi sportisti, ņemot vērā šo vai citu iemeslus, ir uzlabojuši savas laivas parametrus. Arī mūsu ekipāža ir pārkāpusi uz lielāka izmēra laivu. Protams, jo lielāka laiva, jo tai ir vajadzīgs jaudīgāks motors. Te viss ir saprotami un pamatojami no sportiskā viedokļa. Ja gribi sasniegt rezultātu, ir vajadzīga attīstība visā ekipējumā.

Uzklikšķini!Jau 2012.gada LSMF sezonas noslēguma pasākumā sākās diskusija par motoru jaudas ierobežojumiem. Piekritīšu viedoklim, ka tad sarunas vairāk balstījās uz emocijām, bez kādas tālākas domas.
Šobrīd, privātās sarunās ar vairākiem jaudīgo laivu īpašniekiem redzu, ka ir jārunā nevis par motoru jaudām, bet gan par pieļaujamo maksimālo pārvietošanās ātrumu sacensību laikā. Nav noslēpums, ka motoru jaudas diapazons, kas piedalīsies 2013.gada čempionātā, nu jau ir mērāms no 5ZS līdz 100+ZS. Nav arī noslēpums, ka motoru jauda nav izšķirošais faktors labākā rezultāta sasniegšanā.
Tādēļ ierosinu LSMF pieņemt attiecīgu lēmumu, kas ierobežos maksimālo pārvietošanās ātrumu sacensību laikā visās izmantojamās ūdens krātuvēs.

Mana piedāvājuma mērķis ir samazināt motoru jaudas ietekmi, lai nepārvērstu sacensības spiningošanā no laivas par laivu ātruma sacīkstēm ar spiningošanas elementiem.
Šāda piedāvājuma iemesli ir vairāki.
Pirmkārt, tas uzlabos makšķernieku, tai skaitā dalībnieku, drošību uz ūdens sacensību laikā.
Otrkārt, ļaus vieglāk piesaistīt jaunus dalībniekus, kurus var atbaidīt jaudīgu motoru ietekme uz sacensību rezultātiem.
Risinājums var būt vienkāršs, jāpieņem tikai sekojoši noteikumi.
- Ātruma ierobežojums (piemēram) 50km/h.
- Ātrums tiek kontrolēts un mērīts vadoties pēc GPS iekārtu rādījumiem. Tam ir nepieciešama portatīvā GPS ierīce vai analoģisks GPS iebūvēts laivā esošā eholotā.
- Ierobežojums attiecas uz laivām, kurām motoru jauda sākas ar 40ZS.

Labprāt uzklausītu citu komandu viedokli, lai mēs kopīgi varētu pieņemt labāko lēmumu un tādejādi veicinātu tālāku attīstību Latvijas čempionāta sacensībās spiningošanā no laivām.

Egīls Draudiņš

 
22. 05. 2013


eigthteen komentāri

Di Di - 08-07-’13 11:02

Pārdomām:
3x posmā Koknesē, daudziem populārās vietas ir Pļaviņās vai Aizkrauklē līdz ar to kas notiek ja uz startu ir nevis laivā bet mašīnā un ar mašīnu aizbrauc līdz laivai, kad ir dots signāls startam.
Noteikumos nekas par to nav atrunāts, kā arī nav novilktas robežas kurās notiktu sacensības Daugavā.

copmanis copmanis - 03-07-’13 09:22

Vislabāk būtu visiem startēt Rīgā, copēt sākt pēc 2 stundām un lai kopā ar tiesnesi brauc, kur acis rāda. Vakarā visi salasās kādā restorānā un noskaidro čempionu. :-)

Rio Rio - 03-07-’13 08:18

Vai nebuutu iespejams Daugavas posmaa palielinaat izbrauksanas un atgriesanaas laikus uz vismaz 45 min.?salidzinosi“nelielajaa“Rusonaa 30 min pec finisa,un taas 5-10 min pirms starta skjita pamaz.
Atgriešanās laika palielināšana neko labu nedos, jo laika vienmēr kādam nepietiks. Ja noteiksim 45 min., ātrākās laivas varēs līdz copes beigām darboties, piemēram, 30 km no finiša vietas, bet lēnākajām šis attālums vienalga būs mazāks, tikai kādi 15 – 20 km. Attiecībā uz starta nobīdi ir citādi. Rušonā pārliecinājos, ka 15 min. nobīde ir pārāk liela, jo pirmajā dienā jau pēc pāris minūtēm visas laivas, kuras gribēja braukt uz tālajām vietām, no starta vietas bija jau vismaz kilometra attālumā un vairs nebija manāmas. Otrajā dienā, kā saka, gaisu nedaudz jauca tie, kas pirmajā grupā nemaz nesteidzās startēt. Attiecīgi, manuprāt, pietiktu ar 2 – 3 min. nobīdi.

DZHO DZHO - 06-06-’13 13:03

Cīņa par labākām vietām ūdenskrātuvēs vienmēr bija un būs. Kas nevar izkonkurēt citus uz ūdens, mēģina pārrakstīt noteikumus sev par labu.
Pirmais starts Burtniekā parādīja kolosālu progresu Latvijas makšķerēšanas flotē. Atpakaļceļa, manuprāt, vairs nav.

zaraza zaraza - 29-05-’13 20:18

Neesmu sportists, bet man arī liekas, ka tādi sintētiski aizliegumi un konkrēta ātruma ierobežojumi neko produktīvu nedos. Kāda no drošības viedokļa atšķirība vai tie ir 30,50 vai 90 km/h – vilnis tāpat ahūns (atkarībā no laivas masas un gabarītiem , protams) un ja nu, nedo Dies’, kaut kam vai kādam uztešas tad kirdik jebkurā gadījumā… Ja nu vienīgi principā aizliedz glisi kā tādu :)
Mērīšānās ar inventāru un būtiska handikapa iegūšana it kā nav sportiski, tacū tā tas ir jebkurā sportā… Nu nav reāli iedot raļļos visiem vienādas mašīnas, tāpat arī te… Tehniskie līdzekļi, protams, dod priekšrocības, bet nepaceļ meistarību… Ja nu kāds sāk izmantot hodu kā kaujas ieroci apzināti vālējot minimāli atļautā attālumā gar konkurentu iemetiena vietu, tad tas gan būtu jāapkaro, bet nu kā to izdarīt hvz…

P.S. Bet vispār izmantojot gadījumu gribētu aicināt sportistu nepārnest savus “sliktos” ieradumus uz ikdienas copi. Sacensībās var ēsties kā nu noteikumi un sirdsapziņa atļauj, bet daži, pat no stiprā gala, baigi nagla uz ūdens izturas. Pašiem ielīst barā un iemest enkuru kādam pie paša deguna nav nekādu problēmu, savukārt ja kāds pašiem nedaudz tuvāk pielien vai nobrauc tā sākās tāda apbižota kaukšana ka nu tikai. Tie nav mači, ibio – savureiz jāmāk arī kolhozā copēt vai arī lepni jāmeklē sava vieta… Ko sēsi to pļausi… Tas noteikti nav par visiem!!!

Kāds Kāds - 29-05-’13 13:07

Nu nez es jau domāju ka vienīgais ko var cepties ja patiešām glisē ļoti tuvu 50m-100m!
Daži protams brauc priekšā kad tu dreifē pa vējam bet tā jau ir daļa no nesportiskās taktikas. Sogad pirmajā posma nebija problēmu ka kāds tuvu nobrauktu pilna glisē!

Vienīgais var ierobežojumu likt ja atrodas tuvāk par 100m līdz 50m tad ne ātrak par xx – pārejā laikā lai jau glise uz visiem 100m. Savādāk jau auklu diametrus drīz arī sāksim ierobežot!

Agris R Agris R - 29-05-’13 09:12

Kāda GPS datu analīze? Nedomāju, ka visās laivās ir šādas ierīces, pat ne viesiem tās ir telefonos. Dalītais starts nebūs tā labākā ideja, ja aizies pa priekšu vājākie dzinēji, tos ļoti ātri noķers lielie, būs apdzīšanas manevri un neizbēgama šūpošanās, tad jau labāk starts kāds bija šoreiz – pa grupām. Prakse parādīja, ka dzinēja jauda nav = augstsāku rezultātu. Praktiski visi tabulas augšgalā bija ar ļoti normālām un pieejamām laivām bez lielas jaudas. Mazo laivu īpšnieki izvēlējās savādāku taktiku, mierīgi apmakšķerēja izvēlētos rajonus(šoreiz attaisnojās par 100%), lielie varēja nēsāties pa ezeru, bet īpašu labumu tas nedeva. Ja visi laivu īpašnieki pieturētos pie elementāriem ūdens transporta lietošanas noteikumiem, tad jau viss būs kārtībā. Protams dažiem indivīdiem šie noteikumi būtu jāpārlasa vai vispār jāizlasa, jo acīm redzot, ir grūti atcerēties, ka pie piestātnēm jāiet, lai neradītu viļņošanos, un kas būtiski priekš Rušona, ka nepāredzamām vietām jātuvojas ar drošu ātrumu. Kā arī nevajadzētu aizmirst, ka pie slipiem pēc laivais ielaišanas, auto var padzīt tā lai citi ērti varētu ielaist savu laivu, nevis izvilkt piekabi taisni pret slipu un aidā jūriņā.

nobody nobody - 28-05-’13 21:34

ja iet runa par GPS, kurš jānodod uz pārbaudi organizatoram, tad tur nu sanāk tāds kā interešu konflikts. Lieta tāda, ka pašlaik sacensībsa rīko un tiesā vai nu cilvēki, kuri tajās paši piedalās, gan arī tiem pietuvinātas personas un šāds GPS pasākums ļaus analizēt konkurējošo ekipāžu virzību pa ūdens krātuvi kā arī uzturēšanās laiku katrā no pieturvietām, kas savukārt dod iespēju izsecināt potenciāli aktuālos punktus.
Starta došana ik pa minūtei un nākamās dienas starts attiecīgi apgrieztā secībā ir pat ļoti ok ideja.

Rio Rio - 28-05-’13 08:12

veel viens variants buutu dalitaa starta sadalijums peec motora jaudas,mazaakie piem. liidz 30 hp startee vispirms.varbuut arii vajag kadus atruma ierobezojumus,nesmu gan parliecinaats.

p.s.kaada ir citu valstu pieredze sajaa lietaa?

Kraft Kraft - 28-05-’13 01:04

Paklausieties “Vietējie” Vai tiešām vienreiz gadā nespējat pieņemt, ka notiek LČ sacensības un nedaudz atspringt par to? Nu kas tik šausmīgs ir noticis? Tik pat labi Es varu apgalvot ka dažiem sportistiem ir pretenzijas pret “vietējiem” kas piedreifē 10-15m no sportistu laivas, kad atjēdzas ātri iedarbina motoru un ar švunku aizvācas. lieki teikt, ka tajās sekluma zālēs viss pasākums beidzies ir visiem!

Šobrīd dalītais starts ir ok, un starta drūzmiņu tas novērēš.
Kā arī Burtnieka posms uzskatāmi parādija, ka par laivu jaudām punktus neviens nedod :)
Tākā mazāk vajag skatīties uz citām ekipāžām un mērīt viņu “krāniņus” bet koncetrēties uz savu copi,
stratēģiju utt. Kas tā darija, parādija arī rezultātus neksatoties ne uz 15hp, ne 6hp.

jjj jjj - 27-05-’13 20:39

Ta Jums visiem ar airiem vajadzēja braukt, labākā gadijumā ar el motoru. Tad parādītu meistarību. Uz doto brīdi tā ir krānu garināšana. Vietējie ir ļoti neapmierināti ar dalībnieku rīcību. Pats izjutu to pagājušajā gadā…..
Varējāt jau respektēt mazākas laivas un nebraukt ar lielo švunku garām.

Gints BSM Aspius Team Gints BSM Aspius Team - 27-05-’13 18:02

Vajag meklēt komandām atbalstītājus un attīstīties nevis kautko ierobežot. Es pats piedalos ar 60 zs un nejūtos apbižots no tiem, kas brauc ar 100zs un vairāk. Kā pierādija Burtnieka posms, motora jauda neizšķir neko. Uzlikt ātruma ierobežojumu no drošības viedokļa ir sviests, labāk lai ir dažādi ātrumi, nevis 40 laivas laiž vienlaicīgi uz 50 km/h. Vajag startu taisīt katrai ekipāžai ik pēc minūtes kā auto rallijā un otrā dienā startēt apgrieztā secībā.

laivelis laivelis - 27-05-’13 14:17

Man šķiet, ka daudz, daudz bīstamāk, gan pašiem, gan apkārt esošajiem copmaņiem būs tieši tas, ka 15 laivas viena otrai blakus mauks ar tiem 50 km/h (kas uz ūdens ir ļoti, ļoti daudz), nekā tad, ja motoru jaudas dažādība nodrošina, ka visi aizdodās ar pietiekoši lieliem inventāriem, ko nodrošina dažādi ātrumi!

NG NG - 24-05-’13 23:15

Vēstules autors arī šogad brauc ar jaunu, pietiekoši jaudīgu laivu un šāds ierobežojums vistiešāk skartu arī viņu pašu un visu vinu komandu, es, kā cita copes sporta piekritējs un sen esošs sportā vispār tomēr ari būtu par šādu ierobežojumu, kad ātrās laivas palido garām es parasti sēžu krastā un copēju :), bet jebkurā sportā ir ierobežojumi, citur tie ir makškeru garumi, citur motiļu kilogrami, citur vēl kaut kas, kas tomēr padara to sportu pieejamāku plašākām masām, lai nebūtu tà, ka visu nosaka tikai nauda, ja ir nauda, tas ur tikai labi, bet ne visiem tā ir. Ātruma ierobežojums uz tiem 40-50-… Km/ h tomēr , vismaz teorētiski :):), šances izlīdzina un … Sakat ko gribat, bet lēnāk braucoša laiva var mazāku skādi izdarīt, ja kad notiek , tfu tfu tfu ….

:) :) - 24-05-’13 19:10

Šķiet, ka vēstules autors nav pamanījis atšķirību viļņos starp ārti braucošām laivām un lēni braucošām laivām. Ātri braucošai laivai viļņi aizmugurē ir niecīgi. Arī drošības uzlabošana ir aiz matiem pievilkts arguments, jo ātrai un moernai laivai ar drošību ir viss kārtībā, ja tiek ievēroti jaudas parametri. Kāpēc 50? Kāpēc ne 60? vai 30? Cilvēki uz šo sezonu ir sagādājuši jaudīgākas un ērtākas laivas, LČ līmenis aug, nāk klāt jauni dalībnieki. Vai vēstules pamatojums nav jāmeklē citur?

copmanis copmanis - 23-05-’13 20:59

Pitbull, par to bortu turēšanos, skumīgi, bet tur nu nav nekāds sakars ar zirgiem, drīzāk, jo lēnāk šādi aprīkota laiva brauc, jo lielāki viļni, jo ātrāk, jo laiva glisē. Nozīme ir motora leņķim pret laivu.

Pitbulls Pitbulls - 23-05-’13 19:54

Pilnīgi piekrītu Egīlam, sāk jau likties, ka esi ieradies uz laivu ātrumsacensībām… Pāri pa 100 hp dzinājus, manuprāt, no visiem trim posmiem, varētu atļaut tikai Daugavā…
p.s. copmanis-a Tu pagājušo sezon, Burtnieka posmā, nemanīji, ka NEDALĪBNIEKI, kuri copēja ezera vidū no mazajiem pūšļiem, dabūja ķerties pie bortiem, lai tik noturētos laivā, kad “īstie” veči laida gar abiem viņu bortiem…?
PEACE.

Copmanis Copmanis - 23-05-’13 15:03

Tas ir solis atpakaļ !!!!

Ja noliksiet priekšā starptautiskas sacensības, EČ, PČ, utt, ja tur būs ierobežojumi ātrumam visu sacensību laikā, nevis atsevišķos posmos, gluži kā F1, kad tie iebrauc boksu celiņā’, upē, vai ezerā to varētu pielīdzināt starta vietai, tuvai pludmalei, šauram kanālam, utt, vienkārši izcelties ar to, būt pirmajiem šāda izgudrojuma autoriem, tas būtu nelāgi.

Kāpēc vispār radās šāda ideja, kādam tika norauta cepure, kādam pabraucot garām ?????



(optional field)
Ieraksts nepieciešams tikai, lai šeit neparādītos automātisku komentāru sūtījumi.
Personīgo informāciju saglabāt?
Informācija.Visi html tagi tiks dzēsti . Izņēmums ir <b> and <i>. Saiti var izveidot, komentārā ierakstot url vai e-pasta adresi.
 
top