jaunumi   contact

« Par spiningošanas čem… | Home | LR čempionāts spining… »

Latvijas izlases komandu veidošanas principi

Turpinājums. Sākums šī gada 02.maijā.

3.Kā tiek veidotas Latvijas izlases komandas.

Kad LMSF valde ir pieņēmusi lēmumu piedalīties kādā no CIPS organizētajiem pasaules vai Eiropas čempionātiem, tā nozīmē delegācijas vadītāju (vai treneri), kurš ir atbildīgs par izlases komandas veidošanu. Vadītājs komplektē komandu, kuru LMSF piesaka līdzdalībai attiecīgajā čempionātā.
Komanda tiek veidota divejādi, atkarībā no tā, vai Latvijā notiek čempionāts attiecīgajā makšķerēšanas veidā, vai nenotiek.
No FIPSed čempionātos ietvertajiem 13 makšķerēšanas sporta sporta veidu čempionātiem, kuros mums ir tiesības piedalīties, Latvijā šodien piedalās un organizē savus čempionātus tikai 4 disciplīnās - zemledus makšķerēšanā, pludiņmakšķerēšanā, karpu makšķerēšanā un spiningošanā. Bez FIPSed arī citas CIPS federācijas organizē pasaules čempionātus, tai skaitā dažādās jūras un okeāna makšķerēšanas disciplīnās, mušiņmakšķerēšanā un kastingā.
- Ja Latvijā nenotiek čempionāts attiecīgajā veidā, parasti komandu veido no sportistiem, kuri gan finansiāli, gan pēc būtības ir gatavi līdzdalībai. Tā kā līdzdalība starptautiskās sacensībās prasa ievērojamus finansu līdzekļus, konkurence līdzdalībai parasti nav liela. Dalībvalstu skaits šajos pasaules čempionātos arī nav sevišķi liels un pastāv reālas iespējas cīnīties par augstām vietām.
- Ja Latvijā attiecīgajā veidā notiek valsts čempionāts, veidojot izlases komandu priekšplānā izvirzās sportista ieņemtā vieta iepriekšējā gada valsts čempionātā. Iegūstot augstu vietu čempionātā, katram sportistam rodas tiesības pretendēt uz iekļūšanu Latvijas izlases komandā. Tomēr visos gadījumos izšķirošu lomu spēlē katra sportista finansiālā aizmugure, proti, sportista spēja pašam vai ar savu sponsoru palīdzību nodrošināt savas līdzdalības finansējumu un spēja iekļauties komandas sastāvā. Atšķirībā no olimpisko sporta veidu federācijām, LMSF saņem niecīgu valsts finansiālo atbalstu, kas nedod iespēju komandēt kādu sportistu uz finansiāli ietilpīgajiem pasaules līmeņa vai citiem starptautiskiem pasākumiem. Ja kādam sportistam nav garantija, ka viņš spēs nodrošināt sev finasējumu, parasti viņš netiek virzīts iekļaušanai komandas sastāvā. Spēja iekļauties komandas sastāvā ir samērā subjektīvs kritērijs, tāpēc šajā jautājumā ievērojama loma ir komandas trenerim (vai vadītājam), kurš atbild ne tikai par komandas komplektēšanu, bet arī par komandas startu. Komandas interesēs, attiecīgi to pamatojot, viņam ir tiesības piedāvāt iekļaušanai komandā ne tika sportistus, kas individuāli izcīnījuši augstākās vietas Latvijas čempionātā, bet arī citus, kuri komandas interesēs var izrādīties noderīgāki.
 
02. 06. 2007


57 komentāri

peksis peksis - 08-06-’07 16:51

Ja runājam par sportistiem, kuri neprogresē, tad varbūt precīzāk būtu vienskaitlī- Guntis. Arī šogad kaut kā viņš nespīd ar labiem rezultātiem. Kaut gan visa sezona vēl priekšā un viņš saņemsies. Par konkrētiem kandidātiem- tas pats Kazimirs jau vairākus gadus izcīna augstas vietas un nebūt viņš neķer tikai mailītes. Arī puiši no Asara un Maver kaut ko prot noķert. Milo komandas čaļi varbūt nav tik stabili rezultātos, bet arī viņus ar cepurēm nomētāt vairs neizdodas. Kapēc gan neiekļaut kādu no viņiem komandā, lai mācās?

jst jst - 08-06-’07 06:43

Klātienē visu var noskaidrot krietni vieglāk. Ja kādam joprojām ir vēlme šeit minētajos jautājumos uzzināt ko vairāk un nav bailes no odiem, šovakar būšu sastopams Lobē, Aulaku bāzē. Rīt pēcpusdienā būšu Vallē, Makšķernieku paradīzē. Vietā, kur šobrīd labi ķeroties karpas un jūlijā notiks LR pludiņmakšķerēšanas čempionāta otrā kārta.

Krišjānis Krišjānis - 07-06-’07 20:36

Cienītie, tieši tapēc, manuprāt Latvijas čempionāts notiek 3 tūrēs, 6 kārtās t.i. 6 sacensības, kuru rezultātā tiek noteikti veiksmīgākie un spēcīgākie uz doto brīdi, cik atceros tad pieminētais notikums notika 2000. gadā, kad Latvijas čempionāts notika 1 kārtā un tieši tas bija tas gads kad Dūņezerā bija daudzi nulles rezultāti!

peksis peksis - 07-06-’07 17:43

No vienas puses var piekrist, ka nevar uzreiz iekļaut izlasē sportistu, kurš pirmo reizi iekļuvis pirmajā pieciniekā LČ. Citādi var gadīties kā tai vienā gadā, kad ziemas čempi uzvarēja vīrs no Pansijas. Labi, ka viņš pats saprata, ka jāatsakās no goda startēt Latvijas izlasē. Noteikti ir jāseko sportista izaugsmei un stabilitātei vairākās sacensībās. Taču nav normāli, ka Salmo komandas pārstāvji jau automātiski ir nodrošinājuši vietu izlasē, pat neskatoties uz to, ka daža sportista rezultāti jau sen neprogresē. Stabili tiek ieņemtas vietas otrajā simtā PČ. Par tiem, kam rezultāti aug viss OK. Var jau saprast, ka daudzus gadus startējot vienā un tai pašā sastāvā sportisti viens pie otra ir pieslīpējušies un pazīst viens otru līdz sīkumam. Tomēr nedomāju, ka ja komandā iekļautu cita kluba pārstāvi, tas sāktu diktēt savus noteikumus. Pārstāvot Latvijas izlasi jau nu var vienoties kopējai dziesmai :) Ja nu vienīgi Salmo sportisti baidās, ka kāds atklās viņu meistarības knifus :)

To viena gada čempionu tu piemini pilnīgi vietā. Visu cieņu eksčempionam, no viņa puses tas bija cienīgs solis un labs piemērs.
Nesapratu, kurus tu domāji minot, ka ir sportisti, kuru rezultāti sen neprogresē un kuri stabili ieņem vietas otrajā simtā PČ. Pie reizes varbūt nosauc arī kādu kandidātu, kuru mēs neesam pamanījuši.

starp citu starp citu - 07-06-’07 16:10

Mirtinam uz pēdējo jst jautājumu ja tā padomā nevar nemaz nopietni atbildēt. Atbildi ko gribi, par katru atbildi varēs pateikt ka tā neder. Es teiktu, ka tas vairāk izskatās kā tev pamests tests. Es savu 10gadīgo ar kādreiz paprovocēju ar bērnu jokiem tipa, cik zirņi saiet glāzē? :-)

Tev taisnība, es tikai gribēju zināt, kāda būs atbilde uz vienkāršu, īsu, bet miglainu jautājumu.:-)

mirtins mirtins - 07-06-’07 10:21

JK…. starp citu izskatās, ka tu vienīgais šeit saproti jokus un turpini smaidīt savu stulbo plato apmierinātā kurzemnieka smaidu… Kad tevi satikšu, buča no manis:-p

mirtins mirtins - 07-06-’07 10:19

JST negribas ar tevi strīdēties, jo kā jau sākumā atzinu, tu esi profiņš. Uzskatu, ka neviens no maniem uzdotajiem jautājumiem nelīdzinās tavam – “Kur mana sieva varētu pamakškerēt?” Bet varētu atbildēt tavā stilā, ka to varbūt tu sapratīsi, ja atbildēsi uz jautājumu, cik gadu ir manam vectēvam? Tas ne pie kā nenovedīs. Un putra sākas tikai tur, kur nav skaidri definēta rīcība, mērķi un plāns.

Būtu žēl, ja tieši tu uzskatītu, ka šeit cilvēki diskutē tikai diskutēšanas pēc, vai lai pateiktu ka kāds ir sliktāks vai kāds labāks. Manuprāt šeit cilvēki diskutē tikai tādēļ, lai tiktu skaidrībā. Ja tu uzskati, ka viss ir skaidrs un diskusijas ir liekas…. tad tā arī pasaki, nevis uz lielāko daļu jautājumu atbildi, ka jautājuma uzdevējs ir diletants. Neuzskatu diletantus par sliktiem cilvēkiem. Nezināšana nav kauns, taču kauns ir negribēt zināt… un izvēles iespējas kaut ko uzzināt šajā gadījumā ir visai nelielas.

joprojām ceru, ka kādre4iz visiem viss būs skaidrs un arī kāds man varēs kaut ko pastāstīt. Man joprojām tas viss šķiet interesanti:))

JK JK - 07-06-’07 10:16

Laikam nepareizi sapratāt mani. Es jau to vairāk kā joku biju domājis, jo NG un Agri tiešām par diletentiem saukt nevarētu, bet pārējos pieliku, lai garāks saraksts.:) Visu graut bija pieņemts padomju laikos, bet tagad esošās kārtība ir jāpieslīpē, vai kā saka update un face liftingu jātais. Tiešām atvainojos, ja aizskāru. :)
p.s. Tas ir interneta lielākais mīnus, ka nevar redzēt mīmiku, kad cilvēks ko saka. Domāju, ka ja dzīvajā redzot kāds man bija smaids un dzirdot intonāciju balsī, būtu sapratis pareizi. Pardon!!!

starp citu. ja nav ko par tēmu teikt, tad varbūt nelauz klaviatūru.

starp citu starp citu - 07-06-’07 09:02

jst

izsaku līdzjūtību, nav viegli runāt vienā tonī ar speciem, kuriem diletants izklausās kā lamu vārds. Laikam daži nezin, ka tas ir tas pats kas iesācējs vai amatieris. Vai federācijas valdē nav prasības pēc vidējās izglītības?

Agris Agris - 07-06-’07 08:22

Mārtiņ,neviens netaisās kaut ko pa kluso sabīdīt,vienkārši svarīgu jautājumu risināšanā vajadzīga vēsa galva un skaidrs prāts.Jānis raksta,ka laba motivācija startam ir tikšanās ar sporta autoritātēm,bet satikties var arī mierīgākā atmosfērā,netērējot lielu naudu dalībai un inventāram.
Cik nopratu no šīs diskusijas,tad lielākajai daļai motivācija ir būt labākajam,un ja esi starp labākajiem,tad arī startēt valsts izlasē. Tad manuprāt par to arī turpmāk vedīsim sarunas, kā nodrošināt to, lai tie,kas ir pelnījuši,arī startē.

JK JK - 07-06-’07 08:06

Tad nu beidzot visa ģimene ir kopā. Arī mirtins ir izšāvis. Izrādās, ka viņš lielos vilcienos runā par to pašu, ko mēs.
jst. Vai nevarētu smalkāk to domu par diletantiem iztirzāt. Man piemēram šobrīd liekas, ka Agris, NG, einis, Krišjānis, mirtins un es, tikām nosaukti par diletantiem. Nu tas ir p…… Ja jau cilvēkus, kam tas sāp, jo ir ar visām četrām vai arī 2 kājām iekšā, nosauc par šitādiem monstriem, tad jau tiešām ir jādod galvā. Savādāk pastāvošo kārtibu nevar gāzt. /smejos un dzeru rīta tēju/

Tava ideja,laikam ir sekojoša – pastāvošā kārtība ir jāmaina, jo ir cilvēki, kam tā nepatīk.
Cēlonis ir vienkāršs – nepilnīgās zināšānas un doma, ka pie tā ir vainīgi citi, kuri visu, kas būtu jāzin, nepasniedz brokastīs uz palātes. Izglītoti cilvēki rīkojas citādi. Ja paši nesaprot vai nemāk, uzticās citiem. Atklāts paliek tikai viens jautājums – kuram uzticēties. Padomdevējs – personīgā pieredze un zināšanas, speciālistu ieteikumi, utt..

Vai cilvēks mūsu skartajā sfērā ir pietiekoši kvalificēts vai ir tikai diletants (ja patīk – iesācējs), atļaujos spriest gan pēc tā, ko zinu par attiecīgo cilvēku, kuru lielāko daļu pazīstu jau ļoti ilgi, gan pēc tekstiņiem diskusijās.

mirtins mirtins - 07-06-’07 08:05

Nu redzi JST … es taču teicu ka tu šajā jomā esi profesionālis.. par visiem 100% vai pat vairāk:)) tieši tas arī ir iemesls kādēļ reizēm ar tevi negribas diskutēt:)) Tu taču labi saprati, ka šoreiz runa ir par pludiņmakšķerēšanu:)) Manuprāt motivācija – satikties ar sporta autoritātēm ir garām, jo ir arī citi veidi ar tām satikties un nemaz nav jāpiedalās sacensībās.

Uzskatu, ka nav pareizi, ja federācijai nav skaidri trenera izvirzīšanas principi, un tavs apgalvojums “nevar būt” manuprāt neiztur kritiku. Visam var izvirzīt nosacījumus. Kaut vai tikai vienu nosacījumu – piemēram federācijas vadītājs izvēlas treneri – un viss. Līdzīgi kā tas ir LHF – Lipmans pasaka un viss notiek. Un nevienam nebūtu nekādu diskusiju.

Nu un ko nozīmē šī atbilde?

“vai ir definēts – kas ir pilnībā gatavs sportists?
Nē, nav un nevar būt. Brīnos, ka tu visu to pats nesaproti.” – kā tu vari ar savu profesionalitāti tā atbildēt – ja turpat, mazliet augstāk saki, ka šis prioncips jau labu laiku tiek ievērots… kā ta var ievērot to, kā nav? Jocīgi gan.

nu labi… darait kā zinat… no malas skatoties reizēm šķiet ka visā tajā putrā ir baigi daudz kaislību, kas rodas no tā, ka nav skaidri definēti daži būtiski principi. Žēl, jo atsevišķu sportistu centieni iesaistīt arvien vairāk un vairāk makšķernieku sportā var beigties ne ar ko… ir protams tādi dīvaiņi, piemēram, kā JK kurš laikam smaidītu un jokotu arī tad ja viņam kāds mēģinātu cirvi mugurā iecirst:)) Bet ne jau visi ir tik stipri un man domāt kādu daļu potenciālo sportistu tā visa putriņa var mazliet atbaidīt…

Nu katrā ziņā lai jums veicas… laikam es vairāk šajā diskusijā kādu laiku neiesaistīšos…. nemāku uzdod pareizos jautājumus:))

Centos atbildēt uz daudziem taviem jautājumiem. Pirms pamet diskusiju, atbildi uz vienu manu īsu un konkrētu jautājumu. Par copes tēmu. Kur mana sieva varētu pamakškerēt? :-)Atbildi negaidu, bet ja papūlēsies pats rast pilnvērtīgu atbildi, varbūt beidzot sapratīsi, par ko ir runa.

Krišjānis Krišjānis - 06-06-’07 23:35

mjā, izsmeļošas atbildes…

Krišjānis Krišjānis - 06-06-’07 22:33

Mirtinam.
Manuprāt diezgan loģiski jautājumi uz kuriem gribētos dzirdēt atbildes no federācijas puses, galvenokārt no cilvēka, kam Tu tos uzdod! :)

mirtins mirtins - 06-06-’07 22:28

JST – Nekad neesmu sevi uzskatījis par ko vairāk nekā diletantu:)) Taču tu esi profesionālis demagoģijā. Kādēļ tu neatbildi konkrēti… tavas atbildes lielākoties ir jautājuma iztirzāšana un piesiešanās nevis runāšana par lietas būtību.

Lietas būtībai netiekam klāt, jo tu pārāk vāji pārzini tēmu. Tādēļ tavi jautājumi nav viennozīmīgi. Bet man nav laika minēt, ko tu ar katru jautājumu esi domājis un lasīt tev lekcijas izklāstot visus iespējamos variantus.

Nu tad atbildi uz konkrētiem jautājumiem:))

1. Vai sportistam izcīnot vienu no pirmajām sešām vietām ir 99% garantija, ka viņš iekļūs izlasē?
Nu ļoti konkrēts jautājums…Aizmirsi tikai pateikt par kādām sacensībām ir runa. :-)
2. Ja nav šīs garantijas – kāda vēl sportistam ir motivācija piedalīties LČ? Piemēram, satikties ar sporta autoritātēm. Ir arī citi motīvi.
3. Vai tu uzskati, ka motivācija ir vienkārši gandarījums par izcīnīto vietu, bez iespējas startēt augstākā līmeņa sacensībās?
Dažreiz jā, dažreiz nē. Variantu daudz.
4. Vai ir federācijā skaidri definēti trenera izraudzīšanas principi?
Nē, nav un nevar būt.
5. vai ir definēts – kas ir pilnībā gatavs sportists?
Nē, nav un nevar būt. Brīnos, ka tu visu to pats nesaproti.

da nu vari arī neatbidlēt… man patiesībā vienalga jūsu ķīviņi… vienkārši nesaprotu, kādēļ pieauguši, nopietni, it kā ar sevi apmierināti cilvēki, reizēm plēšas kā mazi bērni, lai gan sametot kauliņus kopā varētu dzīvot skaisti:))

Agrim: – a ko ta pats sāki publisku diskusiju, ja tagad gribi ar NG kaut kur pa kaktiem šuksterēt “bez liekas bļaustīšanās”?… Ņegoža baķeņka, ņegoža:)) Es piemēram gribu zināt, ko jūs tur vienojaties, lai atkal neuzdotu diletantiskus jautājumus:p

Tu pārspēj pats sevi. :-)Bļaustīšanās internetā nozīmē, ka cilvēki vispirms izklāj savas emocijas, pēc tam, ja ir, iedarbina smadzenes. Tas nav labs stils.

Agris Agris - 06-06-’07 21:09

JST
Jāni,pasaki visu līdz galam, kāda jēga no trenera,ja vīņš pats startē. Lai nemaldinātu publiku,iesaku šo posteni definēt kā atbildīgais par izlases sastāvu. Ja esmu pareizi sapratis izmaiņas noteikumos, tad tagad ir atļauts katram sacensību dalībniekam palīgs,kurš neieejot zonā var gatavot loriņus un pat jaukt paiku. Vasarā trenerim un palīgiem ir ļoti liela loma,jo reāli tu startējot neko jēdzīgu ne palabi,ne pa kreisi saskatīt nevari,bet dalībnieku 25gab.
Ja mēs turpinam sarunu par treneri,pirmkārt jāsaprot kādam ir jābūt trenerim,jādefinē viņa pienākumi.Domāju ka klasiskā variantā treneris sagatavo sportistus startam,izvēloties pareizo taktiku utt,bet komandas sastāva veidošana nu galīgi nav viņa kompetencē,jo nevajag šīs lietas jaukt.Piekrītu Normundam,ka šos jautājumus mierīgi sakārtosim tuvākajā laikā,bez liekas bļaustīšanās.

Diskusijas sākās par to, ka it kā varētu būt labāki izlases veidošanas modeļi, pie tam tādi, kur viss būtu jau iepriekš definēts. Nebūsim naivi, tādu akmenī iecirstu definīciju nebūs, būs tikai principi, par kuriem vienosimies un centīsimies atbilstoši mūsu spēkiem rezalizēt. Pie tam nevis izdomātos vai idealizētos apstākļos, bet konkrētos apstākļos, ar reaāliem cilvēkiem un pārējiem resursiem.

Krišjānis Krišjānis - 06-06-’07 19:24

Iespējams arī apmaldīšos, bet padalīšos tālāk – pēc manām domām, nav gari jādiskutē no kurienes tad var šādus kandidātus atrast – dabiski, ka no pieredzējušu sportistu vidus, kas šādu lomu ir gatavi uzņemties, piemēram, no to pašu stiprāko sportistu vidus pēc reitinga, kas zināmu iemeslu dēļ apzinas savu negatavību PČ vai nevēlas startēt kā sportisti, vai arī makšķernieku sportistu vidū kāda autoritatīva persona. Protams var jau būt nav manis teiktajā racionalitātes, taču šādu kandidātu izvirzīšana būtu vajadzīga vien tapēc, ka pieminētā LMSF valde ir diezgan samainījusi savu sastāvu! Vēlreiz no savas puses gribu pateikt lielu PALDIES Normundam, tieši kā trenerim par viņa darbību Polijā, manā pirmajā PČ ziemas makšķerēšanā, taču šeit manis minētā trenera izvēle vairāk attiecas uz citiem veidiem, kā pludiņmakšķerēšana, tagad par populāru kļuvušajā karpu makšķerēšanā, utt.

Tur jau sāksies tā klupšana. Tu saki no pieredzējušu sportistu vidus. Bet tas jau nav nekas jauns, mēs tieši tā arī darām. Taču mums ir tikai divi sporta veidi, kuros varam atrast atbilstošu gribētāju. Bet kā tu ieteiktu rīkoties, ja braukt gribētāju vispār nav, vai, ja pieredzējušais sportists-kandidāts izrādīsies tavs bijušais konkurents? Un kā atrast treneri citos veidos, kuros mēs tikai sākam piedalīties PČ ? Pie tam vairumā gadījumu treneru vietas paliek brīvas. Jo runātāju netrūkst, bet, kad nonākam līdz personālijām un jāgarantē līdzdalība kādā nopietnā pasākumā, izrādās, ka vieglāk ir nozust krūmos.

jst jst - 06-06-’07 19:04

mirtinam
Tev netrūkst enerģijas uzdot jautājumus, tai skaitā retoriskus. Nez kāpēc tev liekas, ka diletantu diskusijās var atrast atbildes uz visiem svarīgiem jautājumiem. Tā gadās, bet ļoti reti, pie tam tikai tad, ja māki pareizi formulēt jautājumu.

Piemēram, tu vaicā, kāda jēga ir rīkot Latvijas čempionātu, ja no tā rezultātiem nav atkarīgs nekas? Ja jau uzstādi jautājumu pats savam viedoklim, tad dod arī atbildi. Ja tu sludini, ka no čemopionāta rezultātiem nekas nav atkarīgs, katrs, kas zin vairāk, to uztver vienkārši kā nekompetenta cilvēka skaļi izteiktu viedokli un viss. Viedoklis var būt katram.

Vai cits tavs jautājums, – kāda jēga piedalīties sacensībās, ja es nevaru vismaz 99%cerēt uz iekļūšanu izlasē. Kas tev liedz cerēt, cerēt nevienam nav liegts.:-)

Krišjānim
Tu laikam pirmo reizi dzirdi, ka zvaigžņu slimības simptomi visbiežāk parādās sadzīvē.
Priecāšos, ja tu atradīsi kādus jaunus principus un palīdzēsi tos formulēt. Pie tam neaizmirstot, ka šiem principiem beigu beigās no skaistiem lozungiem jāiemiesojas konstruktīvos risinājumos.

Piemēram, tu pats atkārto ideju, kuru mēs jau sen pielietojam – par izlases dalībniekiem kļūst sportisti, kas attiecīgā makšķerēšanas sporta disciplīnā, attiecīga gada reitingā atrodas augstākajās vietās un ir pilnībā gatavi braucieniem, ņemot vērā visus aspektus, kā materiālais, laika patēriņš, utt.

Tikai padomā par vienu, – kurš būs tas, kurš LMSF valdei viennozīmīgi pateiks, ka sportists atbilst šīm prasībām. Tagad to dara valdes uzticības persona – treneris, kuru ieceļ LMSF valde. Tu (par to runā arī citi) piedāvā treneri atrast kaut kādā citādā veidā. OK. Tikai pasaki līdz galam, – piemēram, kas varētu kandidēt paredzētajās trenera vēlēšānās, kuras tu piedāvā sarīkot. Izskatās, tu apmaldīsies ātrāk, kā spēj iedomāties.

Krišjānis Krišjānis - 06-06-’07 16:37

Patiesi liels prieks ka ir arī cilvēki, kas momentā diagnosticē “Zvaigžņu slimību”, nudien fascinējoši, lieta tāda ka citētais teikums attiecas uz sava brīvā laika pavadīšanu, nevis makšķerēšanas sportu par kuru itkā te tiek diskutēts…

Par to vēlāku palasīšanu varu atbildēt vienīgi skeptiski, jo godājamais jst izsakās, ka šajā diskusijā viņš nemana neko konstruktīvu, ja reiz zem temata par izlases veidošanas principiem ir vieta komentāriem par manām individuālajām īpašībām, vai arī mēģinājumi man kaut ko pārmest, tad var ielikt arī, piemēram, sēņu lasīšanas čempionāta rezultātus vai Hameleonu rotaļu 1954. sērijas aprakstu… Iespējams šie vārdi skan ciniski, bet no tāda skata punkta tā liekas!

Tālāk par izteikumu, ka šī diskusija pārnestā nozīmē ir kā tukšu salmu kulšana – manuprāt šeit var ievērot vismaz 5 labus piedāvājumus, kuri nāk no dažādu cilvēku puses, par izlases veidošanas principiem, galvenais jautājums – kā šīs idejas salikt kopā? Šādu te uzdevumu tad arī varētu celt priekšā visiem federācijas biedriem un tomēr kaut kādu formulu izstrādāt.

Nobeigumā man ir viena ideja, kas dažam labam droši vien izraisīs panisku smieklu lēkmi – par izlases dalībniekiem kļūst sportisti, kas attiecīgā makšķerēšanas sporta disciplīnā, attiecīga gada reitingā atrodas augstākajās vietās un ir pilnībā gatavi braucieniem, ņemot vērā visus aspektus, kā materiālais, laika patēriņš, utt. Šie 6 dalībnieki ar nobalsošanas palīdzību lemj par labu vai otrādi kādai trennera kandidatūrai, ko virza federācija, attiecīgi, ja ar balsu vairākumu trenneris ir iecelts (ievēlēts) tad sportistiem, kuri pret šo kandidātu būs vien jāpiekāpjas un jāstrādā trennera vadītiem.

Tas ir tīri mans subjektīvais viedoklis ar kuru padalos ar jums, nevajag mani saukt par plānprātiņu, jo cilvēkiem domas dažādas. :)

NG NG - 06-06-’07 10:18

Garš monologs tev sanāca, vari pieteikties uz miertiesneša vietu, es vienkārši gribu izstāstīt kā notiek patreizējā gatavošanās EČ, izlase sastāv no 3 SALMO un 2 MAVER sportistiem, tiem, kas zin sporta iekšējo virtuvi ir skaidrs, ka tie ir pilnīgi neapvienojami cilvēki, bet tik un tā mēs kopīga rezultāta vārdā esam spējuši vienoties par komandas darbu, par vienotu barību un ēsmu iegādi, esam radījuši normālu darba atmosfēru, personīgās emocijas un antipātijas atstājot otrā vai pat trešā plānā. Kāpēc vispār par to runāju, ta tikai tāpēc, ka tas ir lielisks piemērs, ka kopīga mērķa labā var apvienoties pat absolūti pretēju uzskatu cilvēki, tas pierāda to, ka nākotnē viss ar pludiņmakšķerēšanas izlasi būs kārtībā, tikai par izlases sastāvu jārunā ir jau uzreiz pēc LČ beigām, lai arī komandās atbalstošās firmas un paši sportisti var plānot savas finases un atvaļinājumus.

mirtins mirtins - 06-06-’07 09:33

Varu vienīgi lūgt, lai šo diskusiju turpiniet publiskā telpā, jo tas kas notiek federācijā interesē daudzus, bet daudzi tā arī netiek pie informācijas. Un jo vairāk cilvēkiem būs informācija jo vairāk viņi būs iekšā visos procesos, jo pašam procesam būs labāk.

Zinu, ka manas pārdomas nevienu nekrata, bet tā kā šī ir gana publiska telpa kur visi var izteikties, izmantošu izdevību, jo citur tāpat manī neviens neklausās.

Esmu runājis ar daudziem sportistiem, gan esošiem, gan bijušiem. Kāds reiz ļoti labs sportists vārdā Modris Š man pastāstīja kāda savulaik bija reitingu sistēma. Atkarībā no kopējā reitinga tad arī tika veidota izlase. Diemžēl reitinga sistēma mūsdienās nevar pastāvēt, jo no kurienes lai veidotos reitinga punkti – ir trīs sacensību posmi + jauniedibinātā Baltijas līga. Līdz ar to reitingu sistēmu var atmest, līdz laikam, kad Latvijā katrs 10 makšķernieks būs sportists un sacensības notiks pa reģioniem, notiks klubu kausi u.t.t. – tāls, nez vai piedzīvojams sapnis:))

Otra lieta – Latvijas čempionāts. Pasakiet man, cilvēkam, kurš nepiedalās sacensībās kāda jēga ir rīkot Latvijas čempionātu, ja no tā rezultātiem nav atkarīgs nekas? Es tik un tā nepiedalīšos sacensībās, ja nu vienīgi kāds sadūšosies un paaicinās mani palīgā zonas spraust. Bet ja būtu tiktāl ticis, ka izlemtu piedalīties – man būtu nepieciešama motivācija. Protams, viens ir pieveikt kādu no vadošajiem sportistiem. Katru reizi katrā zonā notiek individuāla sacensība un tā arī ir motivācija. Bet – man domāt, visās sacensībās galvenā motivācija ir izcīnīt pēc iespējas augstāku vietu un izcīnīt iespēju cīnīties tālāk, gan klasifikācijas sacensībās, gan izpildot olimpiskos normatīvus un braukt uz Olimpiādi u.t.t. Nu vot pasakiet man, kāda jēga piedalīties sacensībās, ja es nevaru vismaz 99%cerēt uz iekļūšanu izlasē. Neredzu jēgu.

Par treneri. Treneris tas ir labi, bet vai ir skaidrs, kā tiek izvirzīts treneris? Domāju ka nevienam nevar rasties iebildumi pret NG darbībām. Viņu kā nekā liela daļa Latvijas makšķernieku uzskata par savu ja ne treneri tad skolotāju gan:)) Bet iedomājaties, ja nu pēkšņi NG (nedod dies) ķer gripa, saulesdūriens, kāda cita nopietnāka kaite, piemēram, es viņam joprojām miežagraudu esmu parādā:)) Ko tad? Kas ir tie nosacījumi, kā kļūt par treneri? Kas viņu izvirza, kas var pretendēt. varbūt jums tur federācijā tas viss ir skaidrs. Tad jau diskusija ir lieka:)

Trešais, kas man šķiet pats interesantākais, bet jums noteikti nē:)) nestādos priekšā kā var startēt izlase, ko veido dažādu savstarpēji konkurējošu komandu pārstāvji. Piemēram, ja es būtu izcīnījis trešo vietu Latvijas čempionātā, makšķerējot uz siera gabaliem un barojot ar biezpiena bumbām, mani neviens izlases treneris nevarētu piespiest darboties ar kaut kādām tur “sūda” barībām:)) Ja jūs redzat iespēju, kā var darboties treneris no vienas komandas, trenējot citu komandu pārstāvjus pasaules čempionātam, tad manuprāt vienīgā izeja ir pārtraukt kašķus un vienoties par to – ka izlasi veido no tiem sportistiem, kas ir visaugstāk tikuši Latvijas čempī, ja kāds atsakās vai netiek, tad nāk nākamais vietā. Ja arī jūs neredzat iespēju, kā var vienas komandas sportists darboties otras komandas trenera pakļautībā, tad nekas cits neatliek, kā paziņot, ka uz PČ brauc komanda, kas uzvar LČ. Un tad pēc dažiem gadiem LČ piedalīsies trīs komandas nevis sešas un jēgas no šī pasākuma nebūs nekādas.

Tā ka spriediet un domājiet. Taču bez personiskiem apvainojumiem un uzbrukumiem. Runa tak ir par kopīgu lietu, par makšķerēšanas sportu kurš manuprāt pludiņmakšķerēšanā nemaz tik ļoti neprogresē. Un tas ka sportisti viens pret otra mugurām lauž štekerus, nemaz tik jauki neizskatās:))

Man piemēram JK arī nemaz nepatīk, bet es tomēr noturējos un savu 8m teleskopu pret viņa koķeto cepurīti Ventas krastā nesalauzu:)))

lai jums labas diskusijas. Atcerieties – jums nav jāievēl Valsts prezidents bijušais komunists vai kukuļņēmējs, bet jāvienojas par makšķerēšanas sportam labāko… un tas ir svarīgi arī tādiem svētdienas makšķerniekiem kā man un visai Latvijai.

hm hm - 06-06-’07 08:40

Veči, nav ko skaldīt matus. Vai tad cita nav ko darīt? Kamēr viss notiekas un ne slikti, nav ko ampelēties un jāatstāj kā ir. Pietiek tikai kādam gudriniekam taisnības vārdā izbīdīt kādu jaunu ?? ideju un viss var saiet grīstē.

Krišjānis Krišjānis - 05-06-’07 20:57

Man bija ko pateikt par to “smadzeņu kustināšanu” , bet labāk neizteikšos mīļāmiera labad! :)))

einis einis - 05-06-’07 20:37

Krišjānim.
Nu tu tā pakustini smadzenes :):):-), bet vispār beidzam šo tēmu, jo NG jau iedevis jaunu tematu.

Krišjānis Krišjānis - 05-06-’07 19:15

Jāatzīst man jau arī apnika ne pa tēmu te spalvas plūkāt…
JST būs pulka ko padzēst! :)

Nedzēsīšu neko. Lai pēc kāda laika būtu ko palasīt. Citādi vēlāk, – es teicu tā, tu saprati ne tā… Kopsavilkumā – visi izrāda interesi, kā izveidot labāku izlasi. Tikai neviens nevienu no izvirzītajiem principiem aizvietot ar kādu citu nepiedāvā. Viss beidzas ar apšaubīšanu un pafilozofēšanu. Neko konstruktīvu neatrodu.

Par šo tēmu esmu diskutējis ne tikai ar komandu pārstāvjiem, bet arī ar citu sporta veidu vadītājiem un sporta speciālistiem. Nav vienas formulas. Ja kāds optimistiski domā, ka akmenī iecirsta formula palīdzēs visos gadījumos, viņš maldās. Tie, kas ilgāk darbojas šajā sportā, to zin.

Zvaigžņu slimības simtomi var izpausties dažādi. Pat it kā nevainīgs teikums ….šķiet ka pats varu izlemt kur un kad to man darīt…noteiktā situācijā var par to liecināt.

JK JK - 05-06-’07 18:39

Jā, Krišjani. Es biju tikai 103 un 1,81m :DD Ceru, ka drīz jst šo netēmu nodzēsīs, lai jaunie komenti nav kilometru jāmeklē :DDD

Krišjānis Krišjānis - 05-06-’07 18:20

Sarunājuši Eini, savstarpēji cīnīsimies makšķerduelī! :)
Kaut gan no Asara puišiem neatceros kādu 1.98 m , 105 kg… :DDD
Labi, lai veicās!

einis einis - 05-06-’07 17:42

Krišjānim.
Abpusēji. Es iesāku, es nobeidzu. Man prieks par tavu reakciju uz pārmetumiem. Gribasspēka tev pietiek. Tas nozīmē stabilitāti, bet glatiatoros mēs neiziesim, jo atšķirībā no Agra un Normunda mums ir stipri vienādi garumi, parametri un svari :):):-) Lai veicas!

Krišjānis Krišjānis - 05-06-’07 17:06

Nu gan mani te apceļ, dīvainā kārtā diskusija domāta izlases veidošanas principiem nevis Krišjāņa sliktās īpašības! :) Eini, vienkārši sākumā domāju, ka esi no skatītājiem, bet tagad sapratu, ka Asaris komandas pārstāvis, ne jau es gladiatoru cīņas te taisījos veidot!:) Starp citu apsveicu ar labajiem panākumiem abos mačos tavu komandu! JK, paldies par paskaidrojumu! :)
A, gandrīz aizmirsu, burvīgs vārds “starp citu”… Paldies par daiļo apdari, bet es makšķerēju un trennējos nevis eju daiļlasītāju pulciņā, ta kā ja vajag vati, nākamajos mačos varu iedot! :)
P.S. leksiku pažobelēs pagaidām nemāca…

einis einis - 05-06-’07 16:48

Krišjānim.
Nu kakāt tev uz galvas tiešām netaisījos, ne tiešā, ne pārnestā nozīmē. Laikam jau tā makšķerēšana stipri atšķiras no citiem sporta veidiem. Manuprāt ja tu esi tur augšpusē tad tev kaut kā jāiemācās sevi kontrolēt un kaut vai divas reizes mēnesī :-)
A ja gribi satikt tad nākamajos mačos meklēr pie “Asariem” E.S.

starp citu starp citu - 05-06-’07 16:46

Krišjānim. Kurā pažobelē tu jaunais cilvēk to savu leksiku esi samācijies. Sievietēm jocīgi paliek, kad palaid savu daiļo runu. Pat tagad nevari iztikt bez p… Vai tāds var būt izlasē?

JK JK - 05-06-’07 16:41

Piekritīšu NG un lai šīs lapas guru tos komentārus dzēš ārā, kas nav par tēmu “izlase un kā mums būt”. Eini, nav Krišjānis tāds. :-)

Krišjānis Krišjānis - 05-06-’07 16:02

Tā būtu laba ideja, jo šajā jautājumā domājams visiem sacensībās piedalošajamies sportistiem ir tīri aktuāls jautājums, kuru vajadzētu atrisināt lai visiem kļūtu skaidrs, kas un kā jādara!

Krišjānis Krišjānis - 05-06-’07 15:57

einim?
Jāteic tu esi gaužām nenopietni vērojis, jebkurā gadījumā par zvaigžņu slimību tu esi pirmais kas man uzdrīkstas pateikt, jo man jāsaka tev ka nekad un nevienam neēsmu nedz lielījies nedz arī gatavojies to darīt, jo neesmu nekads supermakskernieks, kadu te dazi labi megina no sevim paradit! Un par to pēdējo ko tu man, piedod, uzkakā uz galvas kad man labs garīgais un iedzerts garšīgs aliņš tu uzskati par pļēgurošanu, piedod un atvaino manuprāt Tev gar to nudien nav nekāda daļa. Ja es iedzeru 2x mēnesī tad nu man šķiet ka pats varu izlemt kur un kad to man darīt, te sanāk ka es laikam esmu vienīgais indivīds kas lieto alkoholu, skumji… Ā, varbūt arī stādies priekšā, kas mani uzskata par pazudušu cilvēku! :)

Jebkurā gadījumā neapvainojies un lai Tev veicas!

NG NG - 05-06-’07 15:51

Iesaku atturēties no tēmas par alkoholu, seksuālo orientāciju u.t.t., jo visi mēs esam tikai un vienīgi cilvēki, pie tam ne tie paši labākie un pareizākie, tāpēc lūgums neturpināt diskutēt, JST tāpat to izdzēsīs.
Patiess prieks, ka ir cilvēki, kas grib ,vismaz runāt, ja ne darīt kaut ko sporta tālākās attīstības labā, tādēļ jau pirmajā federācijas sēdē noteikti ierosināšu kaut kad gada nogalē, teiksim novembrī, noorganizēt vienu lielu pasēdēšanu un parunāšanos par visām šīm lietām, parunāšanos, kurā piedalītos visi, kas vien to vēlās, var būt, ka kaut kas mainās.

einis einis - 05-06-’07 15:15

Ne asakas Tev arī Krišjāni! Visu cieņu tavai izaugsmei copes lietās. Bet tev ir manuprāt viela pārdomām. No malas izskatās, ka tevi ir ķērusi “Zvaigžņu” slimība. Tev kā potenciālam izlases dalībniekam vajadzētu pierādīt kaut ko citu, ne vis to ko tu parādīji Baltijas līgas mačos, Ventā. Pēc tevis tā vien šķita, ka tiešām ļoti daudziem, un arī iespējamiem sponsoriem, makšķerēšana šķiet tā pati “plostošana”, tiekai garos gumijas zābakos. Saņemies, jaunai cilvēk, citādi vienam otram radīsies par tevi savādas domas. Atlaist stresiņu jau vajag, bet tā mēra sajūta gan jājūt. :-)

JK JK - 05-06-’07 15:12

Nu ko laikam visi internetā aktīvie ir savu vārdu teikuši. Tagad jānāk mirtinam un jāsaliek punkti uz “i”. (devil)

Krišjānis Krišjānis - 05-06-’07 14:58

Sveiki visiem diskusijas dalībniekiem!
Gribētu izteikt savas pārdomas un komentārus. Tā kā ziemas Pasaules čempionātā man bija debijas reize, apzinos arī, ka nostartēju zem vidējā, tagad man nebūtu pamata ņerkstēt, ka kaut kas nebija kā vajag, tomēr pirmā reizē gandrīz visiem nav patīkama arī citās jomās… Pirmo reizi redzēju kādi džīvnieki, nudien citu vārdu neatrodu, startē citās izlasēs, kuriem (-ām) kaut kāda cieņa pret citu sportistu vai vismaz pret viņa urbtajiem caurumiem. Ļoti labi zinu arī kapēc, var teikt pēdējā brīdī tomēr aizbraucu līdzi izlasei uz Poliju un kuram cilvēkam man par to jāsaka paldies! Labi tas būtu par pagātni, tagad par šo te jauno principu, kurš man gan nav īsti skaidrs, neilgi filozofējot var nonākt pie secinājuma, ka ja tu esi izcīnījis pietiekoši augstu vietu Latvijas meistarsacīkstēs, tev ir līdzekļi par kuriem tu vari segt startēšanas izdevumus visplašākajā nozīmē, esi pietiekoši labā sportiskā un psiholoģiskā formā, tas nenozīmē, ka esi izlasē, jo trenneris var vienkārši pateikt : “ Tu man lāgā nepatīc… “ un viss!? Tagad turpinot domu, pietiekoši labi noteikti visi atminas izteikumu no Stikuta kunga puses (pat ir raidījums bijis ar šo interviju) ka esamība attiecīgā vietā Latvijas meistarsacīkstēs dod priekšroku sportistam! Vienīgā loģiskais izskaidrojums būtu ja reiz tu esi gatavs gan fiziski, gan materiāli doties uz šādām sacensībām, tad kādas vēl varētu būt runas!? Jā par to psiholoģisko saderību, nu vai tiešām Latvijas makšķernieku-sportistu vidū ir tādi p… ar kuriem nevarētu sadzīvot vai attiecīgajā gadījumā piekāpties kādas problēmas risinājumā? Es varbūt neko nesaprotu, bet es šādus cilvēkus nepazīstu un galu galā nav jau jāprecas vienam ar otru! Mans piedāvājums ir nonākt pie konsensusa no visu komandu pārstāvju puses un izlases veidošanas principus uzlikt uz konkrēta dokumenta, kuru tad apstiprinātu VISI federācijas biedri!

Ne asakas kolēģi!

einis einis - 05-06-’07 13:22

Nuuuuuuuu ?????…….

JK JK - 05-06-’07 11:16

NG
Tavus komandas veidošanas principus neapšaubu un 90% pat piekrītu. Vienīgi nav redzama sastāva atjaunošanās iespējas. Atkal vilkšu paralēles ar hokeju. Tur arī bija treneri, kas nodarbojas ar politiku un balstījās tikai un vienīgi uz pieredzējušajiem un fiziski pārākos jaunos izlasē neņēma. Hokejā ir lielāka komanda un tur to 1-2 jauniņo pakāpeniska uzņemšana nav tik sāpiga, kā 5 cilvēku copes komandā paņemot 1, bet tuvākajā rezervē vajag gan turēt kādu. Vismaz tiem, kas grib tikt izlasē lai ir vismaz teorētiskas iespējas. Tagad hokejs pārdzīvo šoku, jo daudzi vecie buki pateica, ka pietiek, bet jaunajiem trūkst pieredzes. Negribētos, ka tāda situācija piemeklē arī copes sportu. Varbūt nemaz nevajag, lai tiek pie ķeršanas, bet tikai aizbraukt līdzi un iepazīt, kas un kā notiek. Būt piederīgam komandai utt. Galu galā palīgi arī ir vajadzīgi, kā ēst. Zinot to, kas notiek manī, kad kāds letiņš kaut ko izdara pasaules un Eiropas mērogā sportā, pat iedomāties nevaru, kas būtu, ja es būtu taipus video objektīva. :-)

Nikins Nikins - 05-06-’07 10:27

Par to noteikumu izvirzīšanu es sapratu no JST rakstītā. Protams tur nav rakstīta konkrēta firma. Es domāju, ka izlasi jebkurā sporta veidā jāveido no tā brīža labākajiem.
P.S Un starp citu mārketinga izdevumus nevar nosaukt par zaudējumiem.

Agris Agris - 05-06-’07 10:03

NG
Tam ka jūsu komanda ir stipra un stabila ir daudz pierādījumu,cepuri nost, bet mums kopā jārod risinājums nākotnei,šogad kā ir tā ir. Jāvienojās kā būs nakamgad,jo šī neziņa ir tā,kas nedod mieru. Tu taču nevari man nepiekrist, ka nav stimula kaut ko uzsākt, ja zini ka tam nebūs jēgas.
Pēdējos piecus gadus mums katru reizi kaut kas mainās gan ziemā,gan vasarā, no tā arī visas šīs runas. Tam ka visi mēģina apķert Salmo ir savs izskaidrojums,katrs mēģina sacensties ar labāko,čaļiem no Asara un Mavera domāju bija prieks jūs apsteigt BK posmā Ventā.

NG NG - 05-06-’07 09:34

Varu droši apgalvot, ka SALMO firma nav izvirzījusi nevienu noteikumu par komandas sportistu iekļūšanu izlasē, patiesībā šāda līmeņa komandas uzturēšana un daļēja vai pilnīga čempionātu dalības apmaksa ir tikai un vienīgi zaudējumus nesoša.
Ja kādam ir šaubas par viena vai otra sportista profesionalitātes līmeni, tad iesaku izvilkt nosauktās izlases sportistu pēdējo, teiksim piecu gadu rezultātus visu līmeņu vietējās un starptautiskās sacensībās, salīdzinājuma pēc blakus nolieciet pārējo aktīvo sportistu šī paša laika perjoda rezultātus un viss jums kļūs skaidrs, ar abām rokām esmu par tikai un vienīgi sportiskajiem principiem, tomēr kā izlases sastādītājs uzskatu, ka svarīgi ir ņemt vērā sportistu srtabilitāti un pieredzi, nekas cits šeit netiek ņemts vērā un ticiet man, es ļoti labprāt to naudiņu, ko SALMO ziedos komandas startam PČ dalītu nevis uz 5, bet gan teiksim uz 4 vai pat 3, bet ir viens bet un tam nevar nepiekrist pat vis lielākie antiSalmo koalīcijas dalībnieki, komanda tāda kā tā ir ir ļoti spēcīga, neviens pat nevar pateikt kāpēc, bet tā ir un ja ir iespēja to izmantot tad to ir jādara.

Nikins Nikins - 05-06-’07 09:12

Nu nezinu gan vai ir pareizi, ka IZLASĒ kāds tiek pēc kādas firmas izvirzītajiem noteikumiem. Jo tā zūd sportiskā jēga tiekties pēc labākiem rezultātiem.

Agris Agris - 05-06-’07 01:17

Normund, es visu ļoti labi saprotu, bet ja jau tu šo jautājumu aizskari, tad ja Pēteris un Guntis pagājušajā gadā bija aiz manis LČ finālā, tad būtu vismaz zolīdi mani informēt, ka kāds no viņiem vēlas aizņemt manu vietu. Sanāk tā ka Kazimira domas uz startu izlasē visiem ir pie kājas,cik atceros pāris gadus viņš ir mūsu čempja spicē. Vēlreiz atgādinu,šis ir principiāls jautājums. Jānis man ieteica sazināties ar izlases trenneri!!! par iespējamo startu izlasē, bet pēc dažiem taviem, Normund, komentāriem,redzu ka izlasei ir nevis treneris vai vadītājs,bet ambiciozs cilvēks.
Ļoti labi apzinos,ka SIA SALMO velta ļoti nopietnu uzmanību tam, kā startē viņu atbalstītie sportisti vietējos un starptautiskajos mačos,tā ir viņu marketinga politika, bet ir jāsaprot ka Latvija nav SIA Salmo privātais kantoris un citiem ir arī savādāks viedoklis par notiekošo šajā nozarē.Man ļoti žēl ka tik izcils Latvijas makšķernieks ka Normunds ir kļuvis par šīs spēles marioneti.
Aicinu visus čempionāta dalībniekus izteikt savu viedokli par šo murgu, kas notiek ap izlašu veidošanu.
P.S. neviens tevi Normund nav apvainojis,pēdējajā federācijas kopsapulcē tika nolemts visus jautājumus risināt publiskā telpā,lai visi pasakuma dalībnieki būtu informēti par notiekošo.

Man jāatkārtojas, mēs sen esam vienojušies, ka nevienam vieta izlasē netiek garantēta, katrā gadījumā tiek izvērtēti visi apstākļi. Mums netrūkst gadījumu, kad pat LR čempioni netiek ieslēgti izlases sastāvā. Tāpēc nevietā teikt – mana vieta. Par situāciju ar K. – personīgi saskāros ar šo tēmu un, nepaskaidrojot detaļas, varu apgalvot, ka līdz šim tur nebija iemesla diskusijai.
Jebkura firma, kas dod nozīmīgu ieguldījumu kādā sportā, var atļauties samērīgā apjomā izvirzīt arī savus noteikumus. Tas ir pilnīgi normāli. Tāpat ir normāli, ka labam speciālistam ir arī ambīcijas. Ne vienmēr ir vajadzība saasināt jautājumus tikai tāpēc, ka kādam ir citāds viedoklis. Visiem iztapt nekad nespēsim, vienmēr kādam būs jāpiekāpjas.
Ar to risināšanu publiskā telpā arī nevajadzētu pārspīlēt. Varam publiski diskutēt par viedokļiem, taču jārēķinās, ka risinājums dažreiz slēpjas nepubliskojamās detaļās.

NG NG - 04-06-’07 22:12

Nevis kāds Agri, bet gan tieši tu, un tas nav tikai mans viedoklis, bet gan arī Ritas, Pētera un Gunta viedoklis, reāli 4 no 5 izlases dalībniekiem, mani tu vari saukt kā gribi, visu to jau esmu dzidrējis un iespējams pats par sevi domāju vēl sliktāk, bet ja runa iet par sportu un attīstību, tad nosauc kādu konkrētu cilvēku no nosauktās izlases kuram pēc tavām domām tur nav jābūt un kuru tur noteikti vajadzētu ielikt, vienu es zināju, bet viņš pats izlēma savu likteni. Lieki piebilst, ka šadā sastāvā komandai ir izdevušies visnotaļ labi starti pēdējos čempionātos, neredzu nevienu iemeslu lai kaut ko mainītu, īpaši jau tādēļ, ka 2.un 3. vietas ieguvēji LČ no dalības PČ atteicās, un viņiem es to uzprasīju pirmiem. Par to ka SALMO komandai bija tiesības braukt uz klubu čempionātu tev ir taisnība, paldies, ka atgādināji, ja izdosies labi nostartēt LČ tad noteikti to apsvērsim kopā ar komandas atbalstītājiem, šī gada brauciens mums bija nedaudz par dārgu un apsverot visus par un pret nolēmām nebraukt, laika un finanšu trūkuma dēļ. Lai izvairītos no turpmākās, ne sevišķi auglīgās, diskusijas un savstrpējiem apvainojumiem turpmākās sarunas iesaku pārcelt uZ federācijas sēdi, pieļauju, ka tu vari noorganizēt arī ārkārtas sēdi, veltītu tieši šim jautājumam, labprāt ieraudzītu tevis veidotu izlases sastāvu, uzraksti, papanalizēsim, jo arī es esmu tikai par to, lai valsti pārstāvētu paši labākie.

Agris Agris - 04-06-’07 18:03

Es nesaku ka 1500,- Eur ir lēti,to pieminu aukstāk minēto 20000,-Eur uz komandu sakarā,bet personīgi man ir neērti klaigāt apkārt par to cik man ir grūti.Norundam ar Ritu ir līdzīgas izmaksas braucot uz sacensībām,jo arī es braucu ar savu junioru.
Runājot par godīgumu,vienreiz par visām reizēm ir jāatrisina šis jautājums.Neesmu naivs un neceru,ka visu izdosies sakārtot uzreiz,bet ir jāuzklausa interesentu viedokļi un tad vēsu prātu jāmēģina atrast labāko variantu.Salmo komandai,kā 2006.gada Latvijas čempioniem bija tiesības braukt uz Pasaules Klubu čempionātu,ko viņi neizdarīja,bet uz PČ jābrauc izlasei. Tam ka izlases dalībniekam ir jābūt elementārām kultūras pazīmēm ir pats par sevi saprotams,jo viņš pārstāv valsti,bet ir vēl viena problēma,nevajag lakt kā pēdējo reizi un viss būs kārtībā.
Labi ka tu Jāni uzturi šo sarunu,ceru uzzināsim vairākuma viedokli,tad arī būs par ko spriest. Sanāk tā,ka uz sacensībām tauta sabrauc,bet nevienam nav no šī pasākuma īsta gandarījuma,jo ir kautkādi savstarpēji neatrisināti jautājumi,to mēs kopīgi varam izmainīt.
Atgriežoties pie augstāk minētā, vai nav jocīgi,ka tevis nozīmētais izlases treneris,publiski pasaka ka viņš darīs visu iespējamo un neiespējamo,lai tikai kāds netiktu starta pieciniekā,tas ir vismaz stulbi.

Agris Agris - 04-06-’07 16:29

Par tām izmaksām jau nemaz nav tā, ka viss ir pārāk dārgi,aptuveni 1500 EUR no cilvēka,ar dažiem izņēmumiem.Piekrītu Normim, ka naudu neviens nedos,bet ja paskatās no otras puses,kurš tev tā pat vien apmaksās nedēļas atvaļinājumu upes krastā. Ar to atlasi ir tā,ka ja kāds gribēs piedalīties izlases sastāvā, tad jau arī atradīs laiku atlases sacensībām.
JK
Lai nebūtu nekādu pārpratumu,tad Salmo komandai ir ieplānots piedalīties pilnā sastāvā PČ Ungārijā,kam arī komandas vadība acīmredzot ir piešķīrusi finanses,tādēļ ari Normunds vadās no šī fakta. Es uzskatu ka šāds stāvoklis ir nepieņēmams pārējām komandām,vismaz mums noteikti,tādēļ ari uzturu šo diskusiju.
JST
Jāni tu raksti ka mums lietas ir sakārtotas un problēma ir naudā, uzskatu ka problēma ir godīgā attieksmē pret visiem dalībniekiem. Nevar lobēt tikai vienas komandas intreses. Viena daļa mūsu sportistu ir gandrīz kā profesionāļi,ir saistīti ar makšķerēšanas biznesu. Cik pazīstu citu nacionālo izlašu dalībniekus, nezinu nevienu,kuram naudu maksātu tikai par to,ka viņš makšķerē zivis.

Tu savdabīgi spried, – EUR 1500 nav nemaz tik dārgi, nedēļas atvaļinājums pie upes…. Nez vai tu pats, Normunds vai Rita saņem algu par to, ka mačos ķer zivis un,attiecīgi, pieskaitāmi pie profesionāļiem.
Par godīgu attieksmi. Gribētu redzēt tavu priekšlikumu, kā nodrošināt vēl lielāku godīgumu. Varbūt atļaut pirms komandas apstiprināšanas komandai pašai nobalsot par tās sastāvu? Godīgums nav vienas dienas un vienas personas problēma, godīgumu gaida visi, ne tikai kāds čempionāta medaļnieks un , attiecīgi, pretendents uz vietu izlasē. Piemēram, mums ir atsevisķi gana labi makšķernieki, taču, ja viņi nekautrējās sieviešu vai bērnu klātbūtnē demonstrēt savu mātes vārdu krājumu, es nekad neiestāšos par viņiem, lai aizstāvētu viņu kandidatūras ieslēgšanai izlasē, pat ja treneris tās piedāvās. Tas nav mans pārspīlēts jūtīgums vai kaut kāda nepatika pret atsevišķiem sportistiem. Vienkārši tādu kadru iekļaušana komandā nebūtu godīga attieksme pret citiem komandas biedriem. Piemetināšu, ka šī problēma ir aktuāla, ar kaut ko līdzīgu mūsu izlase esot sadūrusies braucienā uz nupat notikušo foreļu spiningošanas pasaules čempionātu.

JK JK - 04-06-’07 15:11

Vārdu sakot lielākos vilcienos mēs visi runājam par vienu un to pašu, tikai ar nelielām novirzēm, kas ļauj secināt, ka nemaz neesam tālu no ideālā risinājuma, lai savestu savas lietas kārtībā. Vienkārši tad jau laikam tiešām ir visiem jāsanāk kopā un pieklusinātā tonī visas lietas jāsakārto. Ja katrs iet uz sapulci jau zinot, ka neatbalstīs viena vai otra idejas tikai principa pēc, tad tāds riņķa dancis vien sanāk. Es jau esmu tikai par mieru uz zemes un lai cilvēkiem labs prāts. Un lai uzvar spēcīgākie! (angel)
Bet par naudu man arī ir skaidrs, ka neviens to tāpat uz paplātes nepienesīs. Diemžēl lielai daļai naudas maisu ir zināma tā netīrā virtuve, kas bijusi ir valsts un citās institūcijās līdz šim. Tāpēc jau arī to nedala pa labi un kreisi. Par katru iespēju ir jārunā individuāli un vienam naudu ir vieglāk dabūt, kā komandai vai visai federācijai. :,-(

Lielos vilcienos varu tev piekrist. Tāpēc, ja tev ir kādas konstruktīvas idejas, varam satikties vispirms divatā, pēc tam, kā tu saki, visi.

jst jst - 04-06-’07 13:51

Domāju, ka Lavijā lietas ir daudzmaz sakārtotas. Pie tam normālā līmenī. Par to pārliecinos, kad 10 gadu garumā vismaz vienreiz divos gados tiekos ar citu valstu līderiem makšķerēšanas sportā. Mūsu vienīgā lielā problēma irnaudas trūkums, kas neļauj dažus pasulē populārus copes veidus pacelt profesionālā līmenī. Taču tas gan sarežģī, gan atvieglo dzīvi. Bagātās valstīs komandu vadītāji nereti gandrīz gandrīz sakaujas, kad jādala lielās naudas, ļoti lieli līdzekļi tiek tērēti pārvaldei, pie tam atsecvišķās valstīs tiek veidotas daudzas un dažādas ambiciozas organizācijas, kuras burtiski karo savā starpā, lai iegūtu tiesības pārstāvēt valsti. Vienlaicīgi tāda liela un bagāta valsts kā ASV nespēj izveidot augstas klases valsts izlasi.
Pie mums viss ir vienkāršāk – nav naudas, nav problēmu. Es, protams, visu nedaudz vienkāršoju.:-)
NG Pilnībā piekrītu.

JK
Tavas domas ir saprotamas, idejas ir zināmas. Taču ar idejām vien ir par maz, priecātos, ja kāds reāli palīdzētu atrast kādu, kuru varētu dēvēt par federācijas vai makšķerēšanas sporta sponsoru šī vārda pilnā nozīmē. Diemžēl, ja neskaitam atsevišķus atbalstītājus, nevienam neizdodas nekas vairāk kā atrast sponsoru sev un saviem komandas biedriem. Arī par to ir jāpriecājas.

Viečam. Ja ceri, ka kāds tev visu pienesīs uz paplātes, ilgi būs jāgaida. Ja tev ir interese par kādu jautājumu, atbildīgās personas un telefoni ir zināmi, rīkojies.
Starp citu, no tava kluba – SIA Normark federācijas valdē šogad ir ievēlēts Mančass Jānis, ceru, ka arī viņš var šo to tev izskaidrot.

NG NG - 04-06-’07 12:29

JK- naudas federācijai nav un nebūs, esot lielajos mačos iznāk parunāties ar daudziem ļoti labiem makšķerniekiem un lielākajai daļai ir tieši šīs pašas problēmas, var jau iet Krievijas ceļu, kuri šogad EČ nepiedalās, jo jaunā federācijas vadība arī izdomāja, ka tuprmāk vairs sportisti paši neapmaksās savu startu, ka to darīs federācija un rezultātā Itālijas brauciens ir par dārgu un Krievija tur nepiedalās. Zinot cik maz ir sacensību Latvijā es ar abām rokām esmu par to, ka teiksim pirmais desmitnieks vai pat piecpadsmitnieks dažus mēnešus pirms viena vai otra čempionāta taisa atlases mačus, bet to vajag darīt vismaz divarpus -trīs mēnešus iepriekš, lai tie kas iziet atlasi var laicīgi pasūtīt gan dzīvošanu, gan biļetes un visu pērējo, pie tam katrs kurš PIEDALĀS atlases sacensībās iemaksā teiksim pusi no paredzamās viena cilvēka tēriņu summas, tas ir obligāts nosacījums, + – daži simti eiro visu var saskaitīt un izrēķināt savlaicīgi.
Esmu bijis izlasē, kur viens gribēja ēst burgernīcās, cits restorānā un citi viesnīcas numurā, tas pats bija arī ar barībām un ēsmām, nu nevar komanda pilnvērtīgi strādāt, ja kādam no dalībniekiem nepietiek naudas vajadzīgajam tārpu daudzumam( nesmejieties, uz komandu , uz nedēļu, tārpiem vien tiek tērēts līdz pusotram tūkstotim eiro), barībai vai inventārām un šīs problēmas ir jārisina šeit uz vietas, nevis aizbraucot uz mačiem.
Pavisam loģiska vēlme ir jebkuram no sportistiem tik izlasē un mūsu apstākļos visgodīgākais veids ir izlasi veidot no pirmajiem desmit – piecpadsmit vadošajiem sportistiem, kā arī notiek, un ja reiz izlases veidošana ir uzticēta man, tad es to arī daru tā kā māku un uzskatu par pareizu dotajā situācijā, starptautiskajos mačos ļoti svarīga ir pieredze, tieši lielo maču pieredze, es zinu 8-9 daudz maz līdzvērtīgus sportistus, kuri atbilst visām šīm prasībām, visiem vietas izlasē nepietiek’. Pats jocīgākais jau ir tas, ka no potenciālajiem šīs vai šo izlases(šu) nomainītājiem nav izskanējis neviens piedāvājums braukt palīgā, braukt līdzi pamācīties, tas liekās dīvaini un ļoti atgādina Lietuvas situāciju, visi bļauj, ka viņi ir baigi foršie džeki, ka viņi grib piedalīties, ka viņiem kaut kas no kaut kā pienākās, da nekas nevienam nepienākās, gribi būt sportā, rēķinies ar to, ka tas ir dārgs prieks un ko nevar celt, to nevar nest , tāpēc leišiem lieta aiziet līdz dalībai lielajos mačos, tad kaut kādu iemeslu dēļ viss nojūk un tā katru gadu ar retiem izņēmumiem, rezultātā sportā iestājas pagrimums, komandas izjūk, sacensību paliek mazāk, ļoti negribās piedzīvot šādu situāciju.

JR JR - 04-06-’07 10:49

Speciāli Viecam

“Krievija kongresā prezentēja šī gada pasaules čempionātu spiningošanā. Tas ieplānots 8.-14. oktobrī Saratovā. Līdzdalības izmaksas iespaidīgas – 7100 EUR par komandu. Daudzām valstīm uzreiz radās šaubas, vai vērts braukt. FIPSed pieprasīja pārstrādāt programmu, lai pasākums kļūtu lētākas.”

To necik sen rakstīja JST.

JK JK - 04-06-’07 08:55

Aloha!
Nu man kā vienam no jaunākajiem LČ dalībniekiem (piedalīšanās ziņā) nenāktos jau daudz un gudri runāt, bet atsaucoties Agra teiktajam arī nedaudz paudīšu savu viedokli. Par izlases veidošanas principiem piekrītu gan Agrim, gan Normundam. Skaidrībai ar šo jautājumu ir jābūt vispirms un tad taisam komandas. Tā kā sportā esmu jau no mazām dienām, tad šo to par komandu iekšējiem klimatiem zinu. Bet tā kā darbs ir ar ļoti daudziem cilvēkiem, tad cilvēku iepazīšanā arī ir šādā tāda pieredze.
Tad nu par izlasi.
1. Sportiskais dzinulis ir jābūt, lai attīstītu līmeni valsts čempionātā. Un kā gan to savādāk panākt, kā tikai ar to, ka tu sev priekšā redzi izlasi un iespēju pārstāvēt Latviju starptautiskos mačos. Jo lētāks un pieejamāks sporta veids, jo vairāk gribētāju, tātad arī viedokļu par izlases komplektēšanu. Lai izbeigtu masveida kaujas, tad tiešām vienkāršākais ir iekalt akmenī, izliet no čuguna, vai vienkārši uzrakstīt uz papīra, ka izlasē ir viss pirmais 10, no kuriem, tad arī izsijā tos pašus labākos.
2. Komandas saderībai arī ir jābūt. Tas ir ļoti svarīgi. Tikai ja satiekas divas ļoti spēcīgas personības ar tik pat spēcīgām ambīcijām, tad var ļoti ātri nonākt līdz pat fiziskai izskaidrošanos. Te gribās pateikt, ja kāds gribēs būt pārāks par citu, tad konflikti ir neizbēgami un tikai, ja visi nostājas uz viena līmeņa ir sasniegts ideālais mikroklimats. Nu nevar pieredzējušus cilvēkus saukt par idiotiem, mudakie utt. Paši zināt, kāds veiksmes sports ir cope! Tieši viens šāds vārds vai darbība visu padarīšanu var izjaukt. Vismaz uz izlases laiku jau nu varētu savākties un sevi grožos noturēt. Neviens tak neliek jums precēties, bet tikai godam pārstāvēt valsti 1-2 nedēļas.
3. Finanses. Sēžot un rakstot šo vervelējumu atceros, kā bija 90 gadu sākumā hokejā, kad komandas tā arī tika formētas – pēc maka biezuma. Šobrīd hokejā tas ir nedaudz izmiris, jo naudīgo ir ļoti daudz. Tas pats arī ir ar copi. Nu nav nopietni veidot valsts izlasi skatoties makā. Mēs zinām, ka ja NG veido izlasi, tad tur lielāko daļu būs Salmo, ja Agris veidos, tad paņems savus pārbaudītos cīņu biedrus un ja es to darīšu, tad tieši tāpat darīšu, ja galvenais būs nauda. Nu nezinu, man jau domājas, ka tā mūsu valsts vairs nav tik nabaga, lai nevarētu uz pasaules un Eiropas mačiem nosūtīt labāko komandas. Negribās ticēt, ka tos 20 tūkstošus nevar atrast katram sporta veidam. Varbūt varam meklēt arī ģenerālsponsorus. Latvijā tak galu galā ir 500 oficiālie miljonāri. Jāmeklē ceļš pie viņiem nevis jāsitās savā starpā. Man piemēram būtu pofig, kāds uzraksts uz platajiem pleciem. Manis pēc lai tur stāv rakstīts Rīgas centrāltirgus krutkas tirgotāji. Bet viņi oficiāli atbalsta valsts izlasi liela mēroga mačos. Un tu kā labākis copmanis vari visu veltīt copei nevis naktīs negulēt un domāt, kur dabūt naudu, lai aizbrauktu uz sacensībām.
Un vēl Viecas teiktajam. Arī par sacensību kalendāriem ir jābūt laicīga skaidrība, jo piemēram šopavasar tas pats bija ar Baltijas līgu. Pēdējā brīdi tikai pateica, kas un kā notiks. Ja gribat, lai ciena jūsu laiku, tad arī dodiet citiem iespēju laicīgi saplānot savu laiku. Vēl neesmu paskatījies, bet vai Igaunijas posma laiks kalendārā ir ielikts?

Vieca Vieca - 04-06-’07 07:40

Tā jau nemaz nav, ka ir tik ļoti maz to gribētāju braukt vasarā. Uz doto brīdi ir tāpat kā ar štekeriem :) Vienkārši cilvēki plāno savu laiku un ja piedāvājums doties uz vienu vai otru cempi nāk pēdējā brīdī, tad protams ka ir ļoti grūti dabūt normālus sportistus. Vai arī, kā ar karpu PC, ka federācija iecēla delegācijas vadītāju un sportisti tika atlasīti pēc…(vel jo projām neviens nav paskaidrojis) nevienu citu neinformējot un visus nostādot fakta priekšā.
Man, līdz pat šim brīdim nav nekādas info, par PC spiningošanā, kas notiks Sarātovā. Ziemā jau lūdzu JST iedot info par šīm sacensībām un konkrētām izmaksām, bet laikam jau vel nekas nav zināms. Protams, ka tagad, kad viss gads ir salikts pa plauktiņiem, diez vai es braukšu uz šiem maciem.

Agris Agris - 03-06-’07 00:09

Normund tu mani esi nepareizi sapratis,runa neiet par manu dalību šī gada PČ,bet par principu vispār. Es nekad neesmu apšaubījis kāda izlases dalībnieka meistarību, bet ļoti labi atceros visus strīdus federācijā iepriekšējos gados,pat esmu tajos piedalījies.Ja pirms pieciem gadiem daži labi uzskatīja, ka tie kas var nopirkt štekeri ir dievi un tikai tādēļ viņiem visas durvis ir vaļā,tagad ir sapratuši ka situācija ir mainījusies. Velreiz atkārtoju, man svarīgākais ir sportiskais princips,nevis vāvuļošana par psiholģisko saderību,ja esi izcīnijis vietu pirmajā pieciniekā un ir nauda par ko braukt,neviens nevar tev to prieku liegt. Nevienam nevar paverties mute par komandas sastāvu dalībai EČ Modēnā pēc mēneša,godīgi no sirds ceru, ka starts izdosies.Ko varēsim palīdzēsim klātienē,jo brauksim skatīties. Attiecībā par Ungāriju,ka būs tā būs. Jautājumu par izlases veidošanu ļoti nopietni izskatīsim federācijā, jo tas ir aktuāls ne tikai mūsu pārstāvētajās disciplīnās,bet arī citiem, izņemot kastingu, kurš ir pilnīgā pakaļā. Tādēļ arī rosinu vest visas sarunas mierīgi un bez nerviem,citādi ar makšķerēšanu būs kā ar kastingu,ko negribas pieļaut.
Šo sarunu uzturu,lai pārējie sportisti arī iesaistās un izsaka savu viedokli. Vasarā gribētāju braukt uz starptautiskām sacensībām nav pārāk daudz,bet ziemā sāksies lielā jezga,tad arī paliks aktuāls jautājums kas brauc,kas paliek aiz borta.

NG  NG - 02-06-’07 21:00

Agri, iedomājies izlasi, kura ne labprāt sarunājās savā starpā, kuras dalībnieki katrs dara ko grib, tādas izlases ir bijušas un rezultātā mēs cīnījāmies, lai nepaliktu pēdējie un būtu iepriekšpēdējie, tevi tas apmierina, personīgi mani nē, zinot kā man pašam šogad iet LČ un manu iekšējo noskaņojumu, es pieļauju, ka pats šogad netikšu pieciniekā un par to varēšu vainot tikai sevi, un lai kā man gribētos startēt, tomēr ja kāds ,kurš sastādīs nākošā gada izlasi, teiks, ka man tur nav vietas, es tam piekritīšu.
Mans uzskats, un domāju, ka kaut kāda pieredze man ir, ir tāds, ka komandas psihaloģiskā saderība ir ļoti svarīga, pat svarīgāka par daudzām citām lietām, zinu, ka tu gribi būt izlasē šā gada PČ, bet Agri, tu ļoti labi zini, kādas ir mūsu attiecības, un tu ļoti labi zini, ka nedēļu dzīvojot vienā telpā, ko komandai noteikti jādara, mēs noteikti vismaz pāris reizes sakasīsimies, ja ne vēl trakāk uztaisīsim pāris sumo cīņas raundus, makšķerēšanai un komandas darbam tas noteikti par labu nenāks, tādēļ,ja vien man būs vismazākā iespēja to izdarīt, tad es darīšu visu, lai tevis starta pieciniekā nebūtu, piedod, bet esmu pieradis būt tiešs. Tai pat laikā, es lieliski apzinos, ka tev ir labas zināšanas un pieredze un kā komandas pārstāvis un padomdevējs tu varētu būt viena no labākajām kandidatūrām, tāpēc, ja dusmas un naids pret mani ņav pārāk milzīgas, tad sazvanamies un kompromisu varam atrast, tas ir par šo gadu, starp citu Pēteris šogad lieliski ir pierādījis, ka viņš māk makšķerēt un var godam pārstāvēt valsti.
Kas attiecās uz nākotni, tad ja vien federācija nepieņems obligātu nosacījumu, ka teiksim pirmajam trīniekam vai pieciniekam obligāti jābūt izlasē, tad psiholoģiskā saderība un attiecības komandā vienmēr būs viens no svarīgākajiem izlases formēšanas kritērijiem, ja mani atmiņa neviļ, tad sākot trīs posmu sacensības tika runāts tikai par to, ka Latvijas čempionam iŗ ļoti vēlams būt izlasē piedaloties Pasaules čempionātā, ka izlasi jāveido no pieredzējušākajiem un meistarīgākajiem sportistirm, tas tiek ievērots.
Par ziemas izlasi jautājumu nebūs, jo pirmais piecinieks ir ļoti spēcīgs, neredzu vajadzību kaut ko mainīt, savukārt par komandas pārstāvjiem, vadītājiem u.t.t., galu galā arī palīgiem runas būs un vakances ir, tu pieminēji Krišjāņa startu izlasē ziemā, nākošajā izlasē viņš ir ar numuru 3, tas arī noteica viņa vietu starta pieciniekā, pārējā rakšana un visādu krāniņu sūtīšana pie manis nebija ne smuka, ne ko noteicoša.
Atvainojos, ja tevi apvainoju, tas nebija mans mērķis, jo augstu novērtēju tavu ieguldījumu Latvijas sporta attīstībā, personīgās ambīcijas un attiecības varu arī pieklusināt, ja process notiek.

Agris Agris - 02-06-’07 11:56

Kopš Latvijas izlases piedalās Pasaules un Eiropas čempionātos esmu pieredzējis dažādus piegājienus izlases komplektēšanā,runa ir par makšķerēšanu un zemledus makšķerēšanu.2001.gadā kā prioritāte startam Parīzē tika izvirzīta sportista nokomplektēšana ar inventāru,runa gāja par to,ka ne katrs varēs to atļauties, priekšroka tika Salmo komandai,kura tam bija gatava. Tagad jau daudziem sportistiem nav problēmu ar inventāru,ir nopērkams viss nepieciešamais. Kopš Latvijas čempionāts notiek 3 posmos ir nolemts ka izlase veidojas pēc tā,kā kurš nostartē,cik finansāli viņš ir gatavs startam. Negribu tev Jāni piekrist tam, ka izlases sastāvu nosaka treneris(vadītājs),šajā gadījumā zūd jēga sekmīgam startam valsts čempionātā, kā piemērs Krišjāņa dalība zemledus čempionātā,cik nevajadzīgu emociju bija šajā sakarā.
Šogad atkal neviena no mūsu komandām nestartē Pasaules klubu čempionātā,tie kam jāstartē aizbildinās ar finansēm,pārējie arī neizrāda intresi. Uzskatu ka mums visiem ir jāvienojas par to kā turpmāk veidosim komandas dalībai sacensībās kur piedalās valsts izlase. Pagaidām nav skaidrs izlases sastāvs dalībai PČ Ungārijā,pēc kādiem kritērijiem tā veidosies. Cik zinu pēc šīs ziemas čempionāta daudzi no pirmā desmitnieka pretendēs uz dalību 2008.gada čempionātā,pacelsies jautājums kam startēt valsts izlasē. Var būt ir lietderīgi atgriezties pie tā, ka taisam atlases sacensības dalībai izlasē un tad pēc šo sacensību rezultātiem veidojam komandas.



(optional field)
Ieraksts nepieciešams tikai, lai šeit neparādītos automātisku komentāru sūtījumi.
Personīgo informāciju saglabāt?
Informācija.Visi html tagi tiks dzēsti . Izņēmums ir <b> and <i>. Saiti var izveidot, komentārā ierakstot url vai e-pasta adresi.
 
top