Janvāra tēmas

Pēc optimistiski vēsā gada sākuma ziema Latvijā atkal ieiet pēdējos gados ierastajās sliedēs - īslaicīgi sniegputeņu un aukstuma periodi mijas ar tikpat spējiem atkušņiem. Pirms nedēļas visi cerējām, ka drošs ledus uz ūdeņiem būs pat Rīgas tuvumā, taču šodien par drošu ledu var runāt tikai Latvijas austrumu daļā. Situāciju strauji mainīja iepriekšējā nedēļā uznākušais atkusnis. Nupat atkal nedaudz uzsalst, pēc tam tiek prognozēts siltuma vilnis. Nav brīnums, ka arī copē viss iet kā pa viļniem, vairumā cirkulējošais viedoklis par sliktu copi mainās ar atseviškām ziņām par negaidīti labiem lomiem.

Uzklikšķini!16.janvārī notika kārtējā darba grupas sēde par MN jautājumiem. No tiem pantiem, kuri mani visvairāk interesēja, jāatzīmē, ka grupā vienojāmies, ka makšķerēšana no laivām būs atļauta no 1. maija. Neizdevās panākt balansieru lieguma svītrošanu, balansieri upēs būs aizliegti. Tāpat noteikumu projektā palika liegums paturēt foreles lielākas par 40 cm, jocīgie panti, ka makšķerniekam jābūt kontaktā ar ...ūdu, liegums attālināties tālāk par 50 metriem un vēl daži citi. Joprojām man nesaprotami skanēja LMA informācija, ka LMA makšķernieki iestājoties pret spiningošanu pavasara posmā, tāpat arī par to, lai rudenī būtu periods, kad jebkura makškerēšana visās Latvijas foreļupēs, ar atsevišķiem izņēmumiem būtu pilnībā aizliegta.
Jocīgi tāpēc, ka mušiņmakškerniekiem tādā gadījumā uz alatu rudens copi būtu jādodas uz mūsu kaimiņvalstīm. Līdz šim vadījos no pārliecības, ka tieši rudens ir skaistākais laiks MM un alatu copei. Bez tam bieži tieši šī, manuprāt, apzinīgākā copmaņu daļa ir traucēklis maliķiem, jo sevišķi, vietējiem, kuri tagad varēs brīvāk darboties un klejot gar strautiem, kuros ienāk taimiņi. Tā kā kontroles resursi nepārtraukti tiek mazināti, uzlikt šo papildus slogu uz inspektoru pleciem, manuprāt, nav vajadzības.
Nenobeigts palika tikai foreļupju saraksts. Lai gan šāda saraksta publiskošana un arī rudens copes liegumu uzskatīju par nelietderīgu, darba grupā pārsvaru guva viedoklis, ka tas nākšot par labu krājumiem, un LZRA uzņēmas sagatavot attiecīgu sarakstu. Protams, ciešā kontaktā ar tautu, tāpēc LZRA gaidīs arī copmaņu viedokli un informāciju, jo sevišķi attiecībā uz upīšu posmiem, kuros ir parādījušās mazās HES.

Uzklikšķini!Latvijā dažādos līmeņos ik pa brīdim uzplaiksnī diskusijas par lašu un taimiņu resursu izmantošanu, par zvejnieku un makšķernieku savstarpējām attiecībām un lietām, kas saistītas ar šo tēmu. Internetā atradu, manuprāt, pamācošu diskusiju par līdzīgu tēmu ar interesantām atziņām par tēraudgalvas lašiem Ziemeļamerikā. Lai vieglāk to būtu atrast, iekopēju šo diskusiju fishing.lv resurspunktā

Necik sen rakstīju par ministriju iespējamo apvienošanu. Pirms dažām dienām tika publiskots MK radīts projekts, kurā valdību veidotu 10 ministrijas, tai skaitā paredzēta arī VidM pievienošana ZM. No mana viedokļa tas būtu normāls solis. Pašreiz vēl nav skaidrs, kā tas viss realizēsies, taču inspektori jau šodien izjūtot ekonomiskās situācijas sekas - viņiem tiek piedāvāts doties piespiedu bezalgas brīvdienās, krietni tiekot ierobežots darbs nakts laikā un degvielas limits.
 
18. 01. 2009.

  Seko jaunumiem Facebook



29 comments

kurats kurats - 25-01-’09 19:56

Igaunija pirms kadu izmainu pienemsanas attieciba uz zivsaimniecibu tiek lugts izteikt savu raksturojumu planotajam izmainam ari dabas aizsardzibas inspekcijai.Sie sledzieni par izmainu lietderigumu,gan ari tapat juristu sledzieni ir loti svarigi.Ja tapat ari Latvija notiek,tad jau ir viss labakaja kartiba un inspektori zin ka ar tam lietam cinities.Faktiski pie mums zivju cemeresanu pierada ar divu inspektoru paskaidrojumiem-liecibam.Ja izdodas nofilmet,tas vispar nevainojams pieradijums.
Tacu seit var vel ari rasties problema ar definejumu kad ir aizliegts lietot balansieri vai ari kad ir tikai aizliegts konkreti nozvejot un zivi paturot loma.

Latvijā inspektoru pārstāvis piedalās noteikumu veidošanā. Taču arī sagatavotais noteikumu galīgais variants tiek nodots tieslietu speciālistiem un visām ieinteresētām ministrijām saskaņošanai.
Tā saukto balansiera problēmu uzskatu par pārspīlētu, jo šo rīku Latvijā efektīvi cemmerēšanai no ledus var izmantot arvien retāk un tikai nelielā skaitā paaugstinātas zivju koncentrācijas vietās. Šīs visiem zināmās vietas var viegli kontrolēt vai vispār norobežot, aizliedzot makšķerēšanu tajās. Papildus,- jebkuru balansiera definīciju elementāri var apiet.

kurats kurats - 24-01-’09 01:31

Man gribetos dzirdet ko tad deve par balansieri?Vai tas ir kads tehnisks riks ar ko kautko nobalanset var?
Igaunos jau tas pasas bedas ar zivju cemeresanu! Un ticet man-balansiera vieta tauta dikti atri izdomas riku kas nau balansieris bet cemere tapat.
Mums igaunos sogad ar drusku likumu izmainas,un viena no tam: aizligts kert zivis izmantojot aizcirsanas panemienu.
Es domaju ka sis ir daudz saprotamaks jedziens un to nevajadzes labot pec katra jaunas cemeresanas metodes ieviesanas tautas aprite. Ar si ideja bija pasu amatiermakskernieku priekslikums kurs radas verojot ka pavasari musu mates upe zivis cemere ne jau ar balansiri, bet gan ar makskeri un spiningu!
Bet nu Latvija jau tada tendence: tur kur nepieciesams nosargad kadu zivju sugu-liekam vispareju aizliegumu makskeret! Kur vajag aizliegt cemeret- aizlidzam kautkadus balansierus,nevis pasu metodi( aizcirsanu )!

Aizciršana(cemmerēšana) Latvijā ir sen jau aizliegta. Taču inspektori bieži nespēj ar pierādījumiem pierādīt to, ka tiek lietots šis paņēmiens. Tādēļ parādījās tāda, kā es saku, naiva ideja.
Pareizi tu saki, uz jautājumu, kas ir balansieris, planējošais vai horizontālais žibulis nav viennozīmīgas atbildes. Katrs saprot, ko grib. Ja nonāks līdz tiesai, jebkurš advokāts pierādīs pretējo.

Tavs komentārs neparādījās pilnībā, jo tu biji ierakstījis vienu zīmi, kas komentārā šeit nav atļauta.:-)

mirtins mirtins - 23-01-’09 13:32

Nosūtīju savu, kā makšķernieka redzējumu uz atsevišķiem jautājumiem, kas man šķita aktuāli – balansieri, pases, foreles izmērs, makšķerēšanas kartes. Kā arī aizsūtīju dažus jautājumus, kā mēdīkļa pārstāvis – gan e-pastā, gan pa faksu.

mirtins mirtins - 23-01-’09 10:25

maksķerēšanas kartes kā tādas ir lieka izšķērdība. Nepieciešama tikai kvīts ar datiem un viss.

Izdevumi par MK nav lieli, pie tam kā alternatīva MK varētu uz laiku palikt. Protams, vēl labāk būtu, ja papildus tiktu atzīti arī maksājumi internetā vai SMS.
Ceru, ka tu kaut ko dari, lai realizētu pašam uzstādīto uzdevumu – kaut ko uzrakstīt par MN tēmu. Laika nav daudz.

Bebrs Bebrs - 22-01-’09 18:51

Cik es nojaušu tad prasība pēc personu apliecinoša dokumenta ir tāpēc lai vieglāk ir noskaidrot makšķernieka personību, tas ir potenciālo pārkāpēju. Bet ja personu apliecinoša dokumenta makšķerējot nebūs klāt tad tas skaitīsies MN pārkāpums? Jocīgi sanāk ka ja nav pases līdzi tad Tevi soda par pārkāpumu pret vidi. Ja nebūtu tāds bardaks ar iespējām noskaidrot personību pie ūdeņiem(telefoniskas iespējas tikt pie personu reģistra) tad arī tādu prasību visticamāk nevirzītu.
Piekrītu, inspektoru problēmas, kuras var rasties, nekorekti ir pāradresēt tūkstošiem makšķernieku. Tikpat labi varētu prasīt, lai makšķernieki nēsā līdzi lukturīti, ja inspektors tumsā nevarēs salasīt, kas rakstīts dokumentos. Utt.:-)

vit vit - 22-01-’09 11:43

likuma punktos neesmu iedziļinājies. ja vajadzēs nēsāt pasi makšķerējot, pases mūžs būs daži gadi jo brienot gar ezeru esam pakrituši, lietus laikā samirkuši, mantas aizmirsuši un citas likstas piemeklējušas. Ja tā birokrātija tik liela uzaugusi varbūt bez inspektora klātbūtnes nevienu nelais vispār pie ūdeņiem

vanems vanems - 22-01-’09 10:12

piekrītu par pasēm, diemžēl makšķernieki paši tikai kritizē grupas darbu, bet neiesaistās tās darbā ar priekšlikumiem un necīnās par savām interesēm.

copmanis copmanis - 22-01-’09 09:41

Par to pasi tiešām birokrātu gājiens. Tad jau tramvājā mēneša braukšanas biļeti arī būtu jārāda kopā ar pasi. Kaut kādi fantazētāji tajā darba grupā. ;-)

Vecais Vecais - 22-01-’09 00:26

Pases nēsāšana līdzi uz copi sāk ost pēc totalitārisma. Es saprotu to lietu tā – ja man ir iegādāta makšķernieka karte, tad tas ir apmēram tā pat kā ar sab. transporta vai kāda pasākuma iejas biļeti, t.i. tas ir dokuments, kas atļauj man makšķerēt un ar to pilnīgi pietiek. Neviens, kāpjot vilcienā vai autobusā, neprasa uzrādīt pasi. Interesanti būtu zināt, kādi ir šī punkta ierosinātāju argumenti?

Tikai viens arguments, tas pats no inspekcijas puses – lai radītu iespēju identificēt pārkāpēju. Galvenokārt – audzināšanas nolūkos. Pilnībā pievienojos tiem, kas to uzskata par kārtējo mūsu birokrātijas piemēru.

juurasbullis juurasbullis - 21-01-’09 22:15

Tas punkts par pases nepieciešamību copējot ir birokrātijas pērle! Varbūt ka kļūdos, bet man šķiet ka ar ieroci pasi nav jānēsā līdz, bet ar makšķeri vajag!!!!

dainis dainis - 21-01-’09 17:33

Tas ir ne jau lai nobremzetu ,bet lai savas naudigas lietas biditu ka labs piemers Salaca,Bauska utt.Roze so pajolinu ne atbalta.

onkulis onkulis - 21-01-’09 16:58

dainis Tur kaut kas nav kārtībā. Tas birkovs ir piektā kolonna copmaņu rindās. Viena no divām ministrijām tiks npteikti saīsināta, kāpēc tas LMA kadrs neaizstāv ZM, kuras paspārnē ir makšķerniecība, bet slavē vides ministriju, kura dara visu lai copi nobremzētu? Vajg iedot ziepes, lai ielien labi dziļi un nebojā gaisu. ;-)

dainis dainis - 21-01-’09 14:55

Sodien 900 sek. titros ,lai kam jau liela sape ka skrien uz televiziju.Tiks apdraudets ne tikai finasejums,bet ari stulbo ideju bidisana,ATA LMA.

?? ?? - 21-01-’09 13:32

danis Uzraksti kur un kad Birkovs aizstāvēja savu naudas devēju?

vanems vanems - 21-01-’09 11:28

Interesanti, no kura laika LV specu priekšlikumus ņem vērā? Politiskus demaršus gan. Par forelēm- tās ir OM un AR idejas, viņiem arī prasiet.

Tās idejas nav orģinālas, arī es šo tēmu esmu komentējis. Idejas pašas par sevi ir pilnīgi normālas. Pasaulē var atrast arī vietas, kur tās tiek realizētas. Taču akla sekošana jebkurai labai idejai bieži noved pie muļķīga rezultāta. Tāpat arī ar šo ideju – tā ir efektīva tikai gadījumos, ja attiecīgajā vietā ir tikai likumpaklausīga publika vai tiek nodrošināta totāla kontrole. Citos gadījumos, piemēram, mūsu apstākļos to nevar atzīt par lietderīgu.

danis danis - 21-01-’09 10:48

A Birkovs TV pavestija par to ka nepiekrit ka apvieno VIDES ar ZEMKOPIBAS ministrijas tak jau padumja statuss SECEN.Vai jusu gaisie prati Birzaka,Stikuta un citi zivju pazinataji pielavat ka FORELEI uzliek sadus ierobezojumus ,tad jau 18pk. pieminetajam vissam zivim vajadzetu sadus izm maks, min.Krievalodigie visspar ignore MN ,kotrole BRIVDIENAS,no vissa sii durdoma cieteji buss intelgence ,kas lasa un ievero normativos aktus.Vel viens jautajums jums kungiem ,ar ko ir beigusies darba grupa razume ,par to tiklu legalizaciju,un realizesanu divu gadu garuma.

Par foreli – neko darīt, būs pants, kurš praktiski nestrādās. Apzinīgākie atlaidīs skaistas zivis tāpat, kā to dara šodien, kad tāda panta nav. Par tīkliem neesam tālu tikuši. Joprojām neesmu mainījis savu viedokli, kuru izklāstīju savā komentārā zive.lv 12.09.2007 piickotaajam.
Tu joprojām daudz ceri sagaidīt no tīklu aizlieguma. Tici vai nē, tas pasākums ir bezcerīgs. Ne jau tu pirmais un ne vienīgais, kam tas ienācis galvā. Sen apsūkāta un atmesta ideja. Ja netici man, pamēģini pats vispirms definēt tīklu, proti, to rīku, kas būtu jāpielīdzina šaujamrīkam. Nevienam tas īsti nav izdevies, jo izrādās, ka apiet jebkuru formulējumu ir visai vienkārši.
Pēc tam būs otrs klupšanas akmenis – šādas normas saskaņošana ar citiem pastāvošajiem likumiem un normām. Tas attiecas uz tirdzniecību, ražošanu un importu.
Trešais klupšanas akmenis – vai izdevumi tevis sludinātajai totālajai tīklu eksistences kontrolei atsvērs iegūto sabiedrisko labumu. Mēs taču visi zinām, ka jau šodien tīklu lietošana ir stipri ierobežota, bet kontrole nespēj tam izsekot. Kāda jēga izlikties, ka policija vai inspekcijas pēkšņi spēs to izdarīt.
Lai uzlabotu stāvokli mūsu ūdeņos, kā reālāku redzu citu ceļu. Diemžēl, iznāk atkārtoties. Tā kā valstij nepietiek un vēl ilgi nepietiks apsaimniekošanas kapacitātes, max skaits ūdeņu jānodod apsaimniekošanā privātām struktūrām. Protams, ar noteikumiem, kas varētu būt krietni saprātīgāki, nekā tie ir šodien.

vanems vanems - 21-01-’09 07:43

Jokainākais ir tas, kā makšķernieku pārstāvji sitas par jaunu ierobežojumu ieviešanua. It kā jau vajadzētu būt otrādi- ko pārstāvi, par tā interesēm cīnies. Hohma.

mirtins mirtins - 21-01-’09 06:45

JST – ir kaut kādi termiņi tai plānotajai MN pieņemšanai? Negribētos nokavēt. Varbūt tiešām ir iespējams noorganizēt kopīgu vēstuli un savākt parakstus? Elektronisko parakstu droši vien lielākajai daļai makšķenieku nav, bet uztaisīt kādu vietu, kur webā ieiet, atstāt savu vēstījmu ar kontaktiem un pers kodu, lai var atpazīt, varētu.

Otra puse plāna man pašam. Domāju, beidzot jāķeras klāt tiem viltus praviešiem.

Termiņi visi jau ir it kā garām, taču kaut ko vēl var paspēt. Jārīkojas tikai ātri. Elektroniskais paraksts nav pats svarīgākais. Darba grupa līdz šim ir ņēmusi vērā pat atsevišķu indivīdu vēstules ar skaidri paustu viedokli. Ja vajag papildus informāciju, mans telefons tev ir zināms.

Noris Noris (Email ) - 21-01-’09 01:34

Domāju, ja Stikuta kungs neiebildīs, mēs varam šajā lapā noorganizēt kopēju vēstuli, ar daudzu makšķernieku viedokli par paredzētajām izmaiņām, un to parakstīt, pievienojot vārdus, uzvārdus ar visiem personas datiem. Rets kurš rakstīs individuāli, KOPĀ varbūt izdosies paust atšķirīgu viedokli par paredzētajām izmaiņām. Viss ko netā esmu lasījis, ir tikai tāds papļāpāšanas līmenis. Domāju, ka mūsu vidū atrastos makšķernieki un zinoši vīri, kuri spētu profesionāli noformulēt un argumentēt paredzamo izmaiņu neatbilstību esošajai situācijai Latvijas ūdeņos. Par pamatu var ņemt JST piezīmes, MN noteikumu redakcijai, kuras izteiktas tepat nedaudz agrāk.Vai tiešām tikai LMA funcionāriem ir savs viedoklis, kur pārējie?

Gaidīšu un palīdzēšu, ko spēšu. Ceru, ka nenokavēsiet.

palmers palmers - 20-01-’09 20:15

Laikam jau visi mušiņnieki sastājušies tajā LMA un domā, ka arv to pietiek. Neticu, ka viņi pat zin, kas viņu vārdā tiek ieviests noteikumos. Kaut kā nav dzirdēts, ka viņi protestētu pret savu ekspropriāciju.
Tā jau tās krīzes rodas, stāvam malā un gaidam ko priekšnieki pasniegs uz paplātes..:-)

Esmu dzirdējis, ka LMA no tiem, kuri sevi sauc par mušiņmakšķerniekiem, ir viens pats MO. Es varētu saprast, ka eksistē kādi jokaini vides aktīvisti, kuri iestājas par totālu copes iznīdēšanu, bet man nekādi nav saprotams, ka kādā makšķernieku organizācijā atrodās makšķernieki, kuri paši grib ierobežot savu klātbūtni pie upes.

Guu Guu - 20-01-’09 19:27

Cik es saprotu,ka mušņmakšķerēšana Latvijā rudenī praktiski būs aizliegta.Tāpat jau tā sezona diezgan īsa.Vai nav iespējams šo kļūdu likvidēt.

Kaut gan noteikumu projekts ir nobeiguma stadijā, ja mušiņmakšķernieki būtu aktīvāki un rakstītu Zemkopības ministrijai, pieļauju, ka kaut ko vēl varētu labot.

onkulis onkulis - 20-01-’09 15:31

Vai taisnība, ka būšot jānēsā līdzi pases? Muļķīga ideja.
Ka tik nebūs kā ar to valdības nodokļu reorganizāciju, šodien jau presē raksta – nepadomāja par sekām. Neatceros, kas ar to nogalēšanu, vai tā palikusi jaunajos noteikumos?

Diemžēl, tāds pants par pases vai autovadītāja apliecības nepieciešamību ir palicis. Tāpat arī ir palicis līdz apnikumam diskutētais pants par zivju nogalināšanu.

keks keks - 20-01-’09 15:20

Raksti, nestiep gumiju un šeit ieliec kopiju. Vēstulē ieraksti, ka kopija ir fishing lapā. Tad visi varēs redzēt, kas ir kas.

mirtins mirtins - 20-01-’09 14:28

keks – nav grūti aizsūtīt, tikai atsevišķu vēstuli var noignorēt – daudzas atsevišķas vēstules var pateikt, ka tādu nemaz nav bijis. Tur ir jārīkojas citādi. Es vēl īsti nezinu kā…. bet doma ir. Tikai negribētos nošaut greizi.

Kad uzrakstīsi un nosūtīsi, atsūti man ziņu un rakstītā materiāla kopiju.

keks keks - 20-01-’09 13:38

mirtin. Nu nenoslinko un aizsit attiecīgu tekstu par idejas autoriem uz valsts Zivsaimniecības pārvaldi Riekstiņkungam. :-) Citādi viņš pārāk nopietni tic, ka LMa aizstāv copmaņus.

Valsts Zivsaimniecības pārvalde vairs neeksistē, tā ir pārveidota par ZM Zivsaimniecības politikas departamentu.

mirtins mirtins - 20-01-’09 12:32

Vanems – Protams, zandartus copēt Daugavā pie Kokneses un lielos kumpos uz dziļuma kantes… lai man piedod… šīs idejas autori ir vienkāršu stulbi!!!!!!!!!!!

vanems vanems - 20-01-’09 12:27

mirtiņ- ir vēl interesantākas idejas par šķērsbļitku. Un šķērsenes aizliegums uz upēm tikai. Ezeros varēs.

mirtins mirtins - 20-01-’09 12:09

Vai tev ir ierosinājumi, kā varētu cīnīties pret balansieru aizliegumu? Manuprāt, tie cilvēki, kas izdomāja ka balansieri ir jāaizliedz nesaprot, ko dara. Manis pēc, lai stāsta, ka tu lobē LJ zīmola preces, bet es ar balansieriem ziemā ķeru asarus. Un pēc pēdējās copes, varu teikt, ka aizķertie asari bija trīs uz parasto bļitku ar ielodētiem āķiem, bet uz balansieri, neviena.

Ja ir runa par zivju ziemošanas bedrēm, kur tiek izcemmerētas zivis, tad to ar balansieri darīt ir mazāk efektīvi, nekā ar speciļai pielāgotiem cemmeriem.

Manuprāt tas ir sviests pirmā numura!!!!!!!!!!!!

Peksis Peksis - 18-01-’09 20:44

nu vēl tik maliķiem vajadzētu uzzināt, kad inspektori būs atvaļinājumā, tad sāksie īstā razdača

Tas nav nopietns maliķis, kurš nezin inspektoru darba režīmu.:-)



(optional field)
(optional field)
Ieraksts nepieciešams tikai, lai šeit neparādītos automātisku komentāru sūtījumi.
Remember personal info?
Small print: All html tags except <b> and <i> will be removed from your comment. You can make links by just typing the url or mail-address.
 
© Copyright JST 2017-2020. All rights reserved.