NG par pludiņmakšķerēšanu. 2004 - 3.

Arhīvs 2004-3

::  Makava

Trešdien atgriezāmies no Makavas, un varu palielīties, ka pabijām īstā ziemā, gaisa temperatūra bija līdz pat -18 grādiem. Pabijām divās lielās ūdenskrātuvēs, RUZKOJE un Ruzas upes un MOŽAISKOJE uz Maskavas upes, abas ūdenskrātuves ir ap 150 km no Maskavas, to krastos ir ļoti daudz makšķernieku bāžu, makšķerēšana ir licensēta un kontrole ir ļoti stingra, nepārtraukti pa ledu braukā inspekcijas "ņivas" un sniega moči, pat brīžiem kaitinoši bieži, jo tas traucē brekšu ķeršanai. Zivju bagātība ir milzīga, sevišķi pirmajā ūdenskrātuvē, pat itkā necopes reizē( komentāri no Krievijas čempioniem, kas labi pazīst šo ūdeni)mēs ar Pēteri divās stundās saķērām ap 6,5-7 kilogrami skaistu asaru(līdz 250 gramiem) un tādas pašas raudas, tautas uz ledus ir daudz, jo Krievijā arī pirmdiena bija brīvdiena, konstitūcijas diena, lielākā daļa gan liek ūdas(oficiāli atļautas 5 gab.)vai sēž uz brekšiem, redzēju gan divniekus gan pusotriniekus. Katrā gadījumā palika labs iespaids un pie pirmās izdevības izmantošu draugu uzaicinājumu tur atgriezties, mūsu brauciena dažas bildes varēs redzēt RIBOLOV-ELITE janvāra nummurā.
Latvijā savukārt viss kūst un jūk, Cēsu puses dažos ezeriņos gan vēl var uzkāpt uz ledus, bet tas nav nopietni, daži dodās uz iģauņu zemi, tur iekšējos ūdeņos vēl ledus turās, sestdien pat Pērnavā ir bijuši labi lomi, tomēr vētras un lietus dara savu un ledus paliek pavisam trausls. Bet cerības ir, jo paskatoties tālāko prognozi izskatās, ka līdz Ziemassvētkiem uz ledus tiksim, laika pareģotāji apzinās, ka ja viņi mūs piemānīs, tad svētku pīrāgus viņi nedabūs mutē(jo visu laiku žagosies).

16.12.2004 21:53

::  Labs sākums

Neskatoties uz atkusni, lietu un ļoti spēcīgu vēju, šodien tomēr pirmās šīs sezonas sacensības notika, mazais Pļavu ezeriņš, netālu no Talsiem, ir unikāla vieta, ledus tur bija ap 10-15 cm, pie saviem nelielajiem izmēriem un vidēja dziļuma(līdz trīs metriem)šis ezeriņš ir neparasti dāsns, pat tik riebīgos laika apstākļos ķērās visiem. Organizātori solīja daudz asaru, bet baltās zivis neķeroties vispār, tomēr šodien viss bija savādāk, lomos bija daudz pliču un raudu, taiskaitā pat itin smukas.
Individuāli kārtējo reizi mana mīļotā meitene izrakstīja visus večus, pierādot, ka pagājušās sezonas uzvaras gājiens nebija tikai veiksme.
Tātad 1. Rita Verza-Grabovska - 6,5kg
2. Ivo Kalnmalis - 5,95 kg
3. Guntis Kārkliņš - 5,1 kg
4. Normunds Grabovskis - 4,5 kg
5. Mareks Reķis - 4,495 kg
Komandām: 1. SALMO - 2
2. SALMO - 1
3. Baltezers
Kopā sacensībās piedalījās turpat 30 dalībnieki, visi palika ļoti apmierināti, jo organizatori bija sarūpējuši siltas pusdienas, balvās - medaļas, diplomi, uzvarētāju komandām tradicionālie sālītu ķilavu spaiņi(10 kg), itkā sīkums, bet patīkami un tik un tā vairāk kā šī gada Latvijas čempionātā pludiņmakšķerēšanā. :)
Ja laiks ļaus, tad jau 18. un 19. decembrī vismaz viena Latvijas komanda dosies uz Lietuvu, lai piedalītos turienes čempionātā.
Šonedēļ mēs ar Pēteri Lideri dodamies uz Maskavu, lai piedalītos RIBOLOV ELITE un RIBOLOV SERVISS rīkotajā SALMO inventāra un NORFIN apģērbu testēšanā un pārbaudē svešos ūdeņos.

05.12.2004 19:57

::  Pirmie mači

Ir ienākusi informācija, ka svētdien Talsu rajonā būs pirmās jaunās sezonas sacensības zemledus makšķerēšanā. Pat neskatoties uz atkusni ledus esot ļoti stabils un tā kā uz nedēļas beigām atkal sola salu, tad izskatās, ka viss notiksies. Ja rodās interese, tad rakstiet, ar motili palīdzēšu. Esmu bijis tajā ūdenskrātuvē, tur pat 32 grādu salā ķērās lielas(līdz 700 gramiem )raudas un smuki(līdz 500 gramiem) asari.

01.12.2004 20:56

::  .

Šodien satiku Edgaru Vērpi un vienojāmies, ka nākamgad visas vasaras sezonas garumā taisīsim sižetus par pludiņmakšķerēšanu, cik nu laiks ļaus, mēģināsim parādīt makšķerēšanu dažādās vietās un ar visdažādākajiem paņēmieniem. Gan par iebarošanu, gan par inventāru, gan par upi, gan ezeru, gan maksas dīķi, pēc publikācijām CL un šeit jūtu ka ir liela interese par šo tēmu, liela daļa pamēģina, aplaužās un atkal atgriežās pie spiningošanas, kas tādā amatiera līmenī ir stipri vienkāršāka. Gaidīšu sakarīgus tēmu piedāvājumus, esam ar mieru braukt uz jebkuru vietu, ļoti gribās pierādīt un parādīt, ka makšķerēšanas sportā tāpat vien uzvarēt nevar, kautkas ir arī jāmāk un jāsaprot.

25.11.2004 23:04

::  Apsveicu visus ar jauno sezonu

Jau sestdien pirmie makšķernieki parādījās uz nelieliem ezeriņiem un dīķiem, tas liecināja , ka pavisam drīz būs ledus, ja pa visam nopietni, tad sestdien daži arī izpeldējās(es zinu trīs), bet tas notika lielos ezeros, kur ledus vēl kādu dienu būs bīstams. Sestdienas vakarā telefons zvanīja nepārtraukti, kuldīdznieki, ogrēnieši, rīdzinieki, cēsinieki un protams valmierieši zvanīja un prasīja KUR jau var droši kāpt uz ledus, itkā nav vairs pirmā ziema, bet tomēr tāds jocīgs drebulis parādījās kautkur iekšā, nu dikti man patīk tas pats pirmais ledus.
Svētdien Valmierā bija -9 grādi, braucām uz Taureni, tur parasti uz mazajiem ezeriņiem ir labs ledus, speciāli izvēlējāmies maršutu caur Drustiem un Dzērbeni, lai novērtētu ledus situāciju citos ezeros, no 8 redzētajiem ezeriem labs ledus (duļķainais, tas liecināja, ka tas uzsalis vismaz četras dienas atpakaļ, kad nāca sniegs)bija 6, tas patiesi priecēja, arī gaisa temperatūra pa ceļam bija 9-11,5 grādi. Uz nelielā ezeriņa ledus bijām vismaz desmit cilvēki, cope nekāda īpaši aktīvā nebija, bet tas šoreiz arī nebija svarīgi, ledus vismaz desmit centimetrus biezs, es pat sāku bēdāties, ka nebūs pirmā ledus ekstrēmo izjūtu, jo ledus nekrakšķēja pat man lēkājot, kur tad nu vēl zem normāla cilvēka svara. Šoreiz šķērsbļitkas pat neņēmām līdzi, testējām jaunās SALMO mormiškas ar kembrikiem, patreiz atsauksmes tikai tās labākās, pats darbojos ar 0,08mm aukliņu un dzeltenu 2,5mm volframa pilieniņu, kuram viena mala ir nošķelta, Rita ar jau pārbaudīto 3mm"seškanti" un 0,1mm aukliņu. Asari ņēma ar baigo pierunāšanu, pa starpu tiem trāpījās nelielas raudiņas un plicīši, tos tad arī likām uz līdaku makšķeru āķiem, man bija tikai viena līdaku cope, to realizējot tiku pie 900 gramīgas līdaciņas, Ritai savukārt 8 copes un trīs izvilktas, bet ar mums uz mājām aizbrauca tikai viena 1,4 kilogramīga.
Vēl mājās atvedām 18 asarus(-rīšus) no 80-300 gramu vērtē, tradicionālajai pirmā ledus zupai sanāks.
Aizsaluši ir visi Vidzemes ezeri, ja sals turēsies(kā sola sinoptiķi)visu nākamo nedēļu, tad pavisam droši varēs doties uz jebkuru ezeru un vilkt milzīgos pirmā ledus asarus, arī Gaujā jau rīt sēdēs pirmie pingvīni, viņi zin kādus lomus var gūt pirmajam tiekot uz nelielas bedrītes ledus.

21.11.2004 19:50

::  Izskatās, ka ledus būs.

Ienāca par 95% ticamas ziņas, ka Burtniekā zvejnieku tīklos ir noķerts 17 kilogramus smags zandarts, priecē ka mūsu ūdeņos ir tik lielas zivis, bet taipat laikā ļoti skumji paliek kad dzirdi zvejnieku stāstus par vasaras zandartu lomiem. Tomēr ir pāris labu ideju kā varētu tikt vaļā no tīkliem, cerēsim ka izdosies.
Jau šodien visi mazie dīķīši bija aizvilkušies ar ledus kārtiņu, sinoptiķi sola aukstuma vilni, kas liek večiem nemierīgi dīdīties, ja būtu totalizators, es liktu, ka vēlākais otrdien jau sēdēsim uz ledus.

17.11.2004 19:37

::  Bēdīgi, bet fakts

Šodien no Burtnieka veči brauca spļaudīdamies, pirmkārt cope bija ļoti bēdīga un otrkārt visās populārākajās velcēšanas vietās bija sabāzti maliķu tīkli. Veči izgriež savus mānekļus, samudžina tīklu un nogremdē, jo vest to malā ir bailes, ka kāds apzinīgs pilsonis neuztaisa par maliķi, to diemžēl patreizējie likumdevēji ir panākuši, cilvēkam ir bailes izdarīt labu darbu. Arī Rita šodien bija ezerā, arī iebrauca tīklos, viņa gan tos izvilka laivā un izveda krastā, kur sagrieza smukos gabalos. Tīklā bija ap divdesmit kilogrami dažādu zivju, lielas raudas(ap 400-600 grami),finieri un desmit zandartiņi, zivis visas bija jau mirušas. Tādus skatus redzot vienkārši gribās bļaut, mēs vienmēr esam veduši ārā un griezuši maliķu tīklus un to arī turpināsim darīt un ļoti daudz dzirdēs tas inspektors kurš mums mēģinās iestāstīt, ka tā nav jādara.

09.11.2004 22:10

::  Makšķerējam, citādāk vienkārši nemākam .

Gaujā ūdens bija pacēlies līdz pavasara palu līmenim, tāpēc cope tur bija iespējama tikai retā līcītī un arī tur tā vairāk izskatījās pēc laika nosisšanas, jo ķeramās zivis derēja tikai kā ēsmas zivtiņas. Toties Burtnieka velcētāji reizi pa reizei vilka labus lomus, varbūt nebija monstru, bet bija ļoti jāpiepūlās, lai pa dienu neko nenoķertu(man vakar izdevās), iebraucām abi ar Ritu ezerā, meitene noķēra 2(2,8 un 1,6kg) līdakas, manu vobleri neviena neiekāroja, toties nosolījos sev vairs ilgi nerādīties ezerā ar spiningu rokās, nu nav tas mans aicinājums, vasarā ar supersmalku spiningu vēl jā, bet uz velci nē. Tāpēc ar nepacietību gaidu brīvdienas(nākošās), lai brauktu uz Daugavu, kur ļoti labi ķer raudas un finierus, pietam diezgan parupja izmēra. Salacgrīvā gan arī nav slikti lomi, bet tas posms kur ir zivis ir tik īss, gribētāju savukārt tik daudz, nav noskaņojuma kasīties un lamāties, ļoti nopietni apsveru viena kvadrātmetra iegādi Salacgrīvā, lai varētu pretendēt uz makšķerēšanu posmā no tilta uz leju, vietējie taču tur var makšķerēt(pilnīgs *****isms, manuprāt, bet Salacas apsaimniekošanā ir daudz tādu jocīgu lēmumu).
Ar lielu nepacietību gaidu ziemu, arī veikalā esmu gatavs ziemai par 90%. Cik sanāk dzirdēt, tad briest vairākas jaunas komandas dalībai Lartvijas čempionātā, tas priecē, jo tā piedalīšanās mačos ir kā narkotika, tikai retais pamēģinājis un sajutis īsto garšu vairs nepiedalās, apdomājiet, varbūt arī jūs gribat pamēģināt.

08.11.2004 19:53

::  Pārdomas

Skatos kā mans divgadīgais puisis skraida pa māju ar makšķeres posmu rokā un skaļi bļauj"BREKŠI, BREKŠI", puisis visā nopietnībā stāsta kā ķers brekšus un asarus, skatos un saprotu, ka tas būs vēl viens mūsējais.
Ar lomiem patreiz ir kā jau rudenī, līdakas, līdakas un vēlreiz līdakas, bet ir dīķi kur arī karpas pa dienas vidu vēl izrāda interesi par kādu gaļinieku vai slieciņu. Gaujā atkal pacēlies līmenis, pie labām raudām tikt ir pagrūti, tās manā vietā sagājušas sēklī zem sakritušiem kokiem, tāpēc makšķerējot jārēķinās ar daudz norautiem āķiem, reizēm pat 15-20 pa dienu, bet pa dienu var salasīt itin labu lomu.
Burtniekā par krokodīliem nekas nav dzirdēts, tikai 8 tniece karpa aiz muguras un 2,8 kg breksis, arī aiz muguras, bet lomi visumā ir labi. Šonedēļ gan Bauņu bāze strādā pēdējās dienas, viņiem tur nav apkures un sargam sildīties tikai ar elektrību vien sanāk stipri padārgi.
Makšķerlietu tirgū ir sanākušas jaunās Salmo mormiškas, ir daudz veiksmīgu modeļu, patreiz vislabāk pērk šķautnainās volframa mormiškas, tās sevi ir pierādījušas kā īpaši zivīgas(asari un breksēni), šogad tām ir labāki āķi, urbumos ir iemānīts kembriks, lai negriež auklu, labas, tiešām labas, nav gan nekādas lētās, tās nevajadzētu lietot zāļainajos ezeros kur ir daudz dūcīšu, dikti jau nu viņiem tās patīk.

27.10.2004 21:52

::  Rudens cope

Šīs brīvdienas laika ziņā nebija tās labākās, bet zivis, pat neskatoties uz laika maiņu, ķērās, ķērās gan miermīlīgās gan plēsīgās.
Burtniekā vējš pūta no baznīcas puses, tātad viss Salacas gals bija lielos viļņos, grūti airēt un velcēt, sevišķi ar bāzes laivām, tās ir stabilas, bet neizceļās ar labu slīdamību, Salacas mutē vēl ceturdien veiksmīgākajiem spiningotājiem bija pat 17 mēra līdakas(cik paņemtas, cik palaistas gan vēsture klusē), piektdien jau švakāk, sestdien un svētdien zivis bija, bet pašiem uzcītīgākajiem, velcētāji, kuri zin īstos maršutus, lomi ir labi, 3-7 līdakas no 2-6 kilogrami svarā. Veiksmīga līdaku cope bija vīriem kuri klīda pa mazām upītēm ar dzīvo zivtiņu uz āķa, līdakas, līdaciņas pa retam asarim, toties visi apmierināti, tikai traucē lielais ūdens līmenis, bez laivas grūti tikt klāt pie vietām kur vēl nav nosmelts krējums.
Gaujā beidzot aradām vietu, kur no sirds varēja novilkties raudas un baltos sapalus(jeļčikus), svētdien no 12 līdz puspieciem pa abiem ar Ritu savilkām virs piecpadsmit kilogramiem skaistu rudens zivju, tiešām skaistu jo lielākās raudas bija ap 400-450 gramiem, vidēji ap 200, jeļčiku vidējais svars ap 100-120 gramiem, lielākie nedaudz virs 200. Cope gan bija stīva, sevišķi sākumā kamēr iestrādājās barība, vispirms ņēma jeļčiki uz vakaru pienāca raudas, aprakstīšu savu barību un rīkus, varbūt kads vēl sasparojās uz copi. Barība: 1 kg SENSAS 3000 GROS GARDONS, 2 kg saulespuķu spraukumi, ap 3kg tumša zeme, 50 grami motiļi, makšķerēšanas vieta bija sekla ap 1,5 metri, vasarā šo vietu izmanto par peldētavu, ķērāju nav, lēna straume, iemetot 3-5 bumbas uz straumes atstraumes robežas(ap 20 metri no krasta) piesienam zivis noteiktai vietai, saulespuķe ir viegla, tā peld un sasauc zivis uz šo vietu no liela gabala, tad ar regulāru piebarošanu atliek tikai noturēt zivis uz vietas. Sākumā zivis priekšroku deva sliekai, bet nobaudot barībā esošos tārpus, tās pamazām pārgāja uz motiļiem, kad pienāca lielās raudas, tās gribēja trīs četrus gaļinieciņus, sevišķi koši dzeltenos(SALMO). Tā novelcies no visas sirds un atkal vari mierīgi kādu dienu strādāt, jā zivis kā vienmēr palaidām vaļā, tik vietējam onkulim atdevām pāris kilogramus, tik uzcītīgu skatītāju reti gadās atrast, viņš nosēdēja mums aiz muguras visas četrarpus stundas, apbrīnojama pacietība.

17.10.2004 21:07

::  Atkal Burtnieks topā

Šodien kritis zandarta rekords, tiko zvanīja paziņa un pavēstīja, ka uz velci izvilcis 11,150 kg zandartu, patreiz tas tiek svērts un fotografēts, gatavots rekorda pieteikumam.
Toties Gaujā šodien bija tāds klusums, kādu neviens nebija pieredzējis jau sen, sniega ūdeņiem satekot upē līmenis ceļās, neviens no šodien satiktajiem makšķerniekiem nebija redzējis ne copīti, pats arī uz stundiņu piestāju pie upes, copi neredzēju, pat mailes nekustējās, kā teiktu mans draugs Vinijs Pūks - dīvaini, ļoti dīvaini.

12.10.2004 22:12

::  Kur ir manas ragaviņas

Nu šodien(svētdien)pamostoties sāku domāt, vai tikai nēsmu bijis iekritis mēnesi ilgā miegā vai būšu plostus pludinājis mēneša garumā, bet tā kā ar veselību viss ir kārtībā, tad otrais variants atkrīt. Pa nakti bija sanācis sniegs, tas turpināja nākt visu dienu un patreiz(16.40) ārā aiz loga ir ap 10 cm bieza sniega kārta. Šodien nekur netaisījos braukt, tāpēc priekus braukt ar vasaras riepām pa sniegu atstāšu uz rītdienu.
Zivis vakar juta, ka laiks mainīsies, jo cope bija diezgan vāja, Gaujā ar intensīvu barošanu vēl varēja izvilkt kādu raudu un balto sapalu, toties Burtniekā tikai daži varēja palielīties ar daudzmaz pieklājīgiem lomiem, Salacas mutē Rita tika tikai pie vienas līdakas(nedaudz zem divi kilogrami) un dažiem sirmiem matiem pēc 15 minūšu cīņas ar KAUTKO, kurš nedaudz pavilcis laivu nolēma, ka vienīgais zāļinieka vizuļa āķis nemaz nav tāds turētājs.
Pēc tik liela sniega daudzuma noteikti atkal celsies ūdens līmenis, Gaujai tas neko labu nesola, toties Burtniekā sāks gulties zāles, tātad mētātāju lomos sāks parādīties lielas līdakas. Kaut arī par spiningotāju trūkumu šoruden nevar sūdzēties neviena laivu bāze, laikam pierīgas ezeros ir krietna biezība, jo arvien vairāk makšķernieku brauc tieši no Rīgas.

10.10.2004 16:59

::  Burtnieks

Šodien veikalā iegriezās daudzi brīvdienu veiksminieki, kuriem Burtniekā bija labi lomi. Veiksmīgākajiem velcētājiem bija 7-8 līdakas, esot bijusi pat desmitniece, bet pārsvarā 2-3 kilogramīgas līdakas. Mētātājiem labākais(cik nu ir tās informācijas)loms ir 16 izvilktas virsmēra līdakas vienam cilvēkam, tas bija basketbola trenneris Krūmiņš Varis, viņš stāstīja, ka esot strādājis ar mazām gumijas zivtiņām pa zālēm, esot paņēmis četras ap divi kilo, pārējās atlaidis. Kā stāsta zinātāji, tad īstā cope vēl esot priekšā, kad nogulsies zāle, pirmā nedēļā parasti ņemot lielās līdakas, gaidīsim.

04.10.2004 20:27

::  Bļitka jeb žibulis no krasta.

Šāda makšķerēšana Gaujas "aborigēnu" vidū ir diezgan populāra, esmu šādi mēģinājis ķert arī citās upēs, attekās un dīķos, strādā, pietam itin labi, pat pārspējot rezultavitātes ziņā maili.
Tātad der jebkurš ne pārāk pļuncīgs teleskopiskais vai mač kāts, ieteicams 4-6 metru garumā, jebkura spole, pat inerces, uz tās 0,18-0,22mm monofīlā vai 0,08-0,12mm pītā aukla, tai galā visparastākā ziemas bļitkiņa ar ielodētu vienžubura vai divžubura āķi. Uz āķa neko neliek, ja nu vienīgi kādu plastmasas pērlīti, var protams mēģināt arī šķērsbļitkas, bet ar tām ir grūti pastrādāt kritušos kokos, tur kur slēpjās vislielākie asari. Pati makšķerēšana ir ļoti vienkārša, nolaižam bļitkiņu uz grunts, pietinam auklu tik daudz, lai raustot tā nenāktu tuvāk krastam, paceļam bļitkiņu kādus centimetrus desmit piecpadsmit un ar nelielu intervālu taisam ziemas bļitkošanai līdzīgus rāvienus. Ja asaris ir tuvumā, tas piesakās ļoti ātri, gadās ka arī breksēni grib patēlot asari, reizi pa reizei arī dūcīši palīdz nomainīt kādu mānekli, bet process ir gana aktīvs un interesants. Manuprāt šādi var apstaigāt mazās un vidējās upītes, kur asari un dūči salasījušies bedrītēs un pacerēs, lai veiksmīgi ķertu vajag ne vairāk par metru ūdens(dziļumā), reizēm pat ļoti skaisti asari ir tīk seklās vietās, ka grūti pat iedomāties, bet tieši tur turās mazie grundulīši. Pamēģiniet, sevišķi tagad, kad ar katru dienu paliek aukstāks, šāda pastaigāšana gar krastu var būt patīkama pārmaiņa.
--------------------

04.10.2004 20:15

::  .

Sestdien Burtniekā bija neredzēti daudz laivotāju, visi centās pierunāt plēsīgās zivis, lai cik tas arī nebūtu jocīgi, praktiski 85% velcētāju un mētātāju arī tika pie loma. Rita bija Salacas iztekā, laivu ņēma Vecates bāzē, līdz uztveramajam tīkliņam dabūja tikai divas līdakas(nedaudz virs kilo), bet bija ļoti daudz tukšo copju, pusceļā aizgāja septiņas. Vakarā analizējot kas un kā secinājām, ka vainīga būs bijusi gumijas dubultaste, kas bija uzmaukta uz zāļinieka vizuļa āķa. Zāles vēl nav sākušas gulties, tāpēc visas zivis upes iztekā ir pašā zāļu biezoknī, brīžiem visi krasti blīkš no līdaku sitieniem, bet atklātā ūdenī copju nav. Zāļinieku lielākais mīnuss ir tukšās copes, bet pats process ir gana interesants, gumijas astes uz āķa gan palielina copju skaitu, bet arī samazina izvilkto zivju skaitu, jākombinē būs nedaudz cita sistēma, ja izdosies, tad noteikti ziņošu.
Pats divas dienas darbojos pa Gauju, bet šoreiz upe uzvarēja, lai arī kā es baroju, pārbaroju, maisīju visādas barības piespiest ķerties daudzmaz smukas zivis man neizdevās, iemetot barību atskrien divas trīs smukākas zivis un atkal paliek tikai mazizmēra jeļčiki un raudiņas. Upē strauji krītās ūdens līmenis, bet tik un tas ir krietni virs normālā, zivis stāv sēkļos, uz barību (nekādu) nereaģē, pat tīrs motilis ar zemi to nepiespiež uz ilgāku laiku iznākt no slēptuves, to pat ir grūti nosaukt par slēptuvi, zivis stāv atklātās vietās, pusūdenī. Vienīgā cerība ir, ka laikam paliekot vēsākam sāksies cope, jo patreiz jau dienas piecas paliek arvien klusāks un klusāks, vienīgie kas tiek pie zivīm ir vīri ar bļitkām pie garās makšķeres, asari klūp virsū ļoti braši, tikai jāatrod vieta kur var šādi bļitkot, vajag vismaz metru dziļumu un mērenu straumīti. Šādi var nostaigāt lielus upes posmus, lomā parasti ir tikai asari, bet gadās arī pa mēra līdakai, reizēm kāds brekšelis.

03.10.2004 19:40

::  .

Sestdien visa SALMO pludiņmakšķernieku komanda bijām uz mušiņnieku mačiem, palīdzējām tiesāt, pirmo reizi ilgāku laiku pavēroju mušošanu, secinājums ir viens, ja ar to nodarbojās, tad citam noteikti nav laika, mušošana ir dvēseles stāvoklis, tāpat kā sporta makšķerēšana. Ar patiesu baudījumu varēja vērot kā Reinis(JST lapā raksta par mušošanu) strādā, arī upē uzreiz bija redzams kas ir kas, kurš mušo pārliecības pēc, kurš tāpēc, ka tas ir modē.
Vakar un šodien biju Gaujā pie Valmieras, ūdens līmenis atkal ceļās, līdz ar to zivis atkal izgāja sēkļos, vēči kas sēdēja pa bedrēm, lielākoties palika tukšā. Paši sestdien makšķerējām izejā no bedres, apmēram divu metru dziļumā, cope itkā bija laba, tikai zivju izmērs tāds pasīks, tikai retā zivtiņa bija virs divsimt gramiem, bet kā jau smējāmies, nodežūrējām godam. Jocīgi, ka atkal veiksmīgāka bija slieka, gaļiniekus ņēma retāk un mazākas zivis, netālu sēdošie gruntenisti uz āķa liekot sautētu grūbu, ķēra retus, bet smukus(200-250grami)baltos sapalus, dienas garumā katrs salasījām nedaudz virs 10 kilogramiem zivtiņu, palaidām visas vaļā. Šodien izbrīvējās pēcpusdiena un es protams to pavadīju Gaujā, makšķerēju seklā vietā, kur parasti rudeņos pulcējas smukas raudas, vimbas un baltie sapali, lai arī kā centos piesaistīt zivju uzmanību, nekas prātīgs nesanāca, pāris kriminālie sapalīši, pārdesmit raudiņas. Vējš bija tik stiprs, ka metot pludu 35-40 metrus un pludinot metrus 30, aukla tā arī uz ūdens nenogūlās. Lai arī neko prātīgu šodien nenoķēru, gandarījums par dažām pie ūdens pavadītām stundām ir milzīgs, visus krenķus noņem kā ar roku.

27.09.2004 21:27

::  Gauja

Abas brīvdienas pavadījām Gaujā, ķērām baltos sapalus un raudas, Rita darbojās ar mačkātu es ar 8 metrīgo bezriņķu kātu. Vēl gan zivis nav tādā koncentrācijā, kā būs vēlāk, bet varbūt tieši tas arī šoreiz uzsita azartu, jo veči, sevišķi svētdien, lamājās par baigo necopi, mums savukārt visas dienas garumā bija varbūt tikai daži pludinājumi bez copītes. Sākumā mēģināju uz straumes un atstraumes robežas, bet tur bija pārsvarā tikai smalkie "jeļčiki", pārbaroju uz aizsniedzamības robežas, pašā pamatsraumē un uz katru barības bumbiņu atsaucās 3-5 izcili baltie sapali un vesela kaudze ar mazākiem sugasbrāļiem, pa starpai pienāca raudu bariņi, trāpījās asari. Abu dienu lomi bija praktiski vienādi, katram pa 17 litrīgam spainim zivju, pēc iepriekšējām copes reizēm zinu, ka tas ir ap 15 kilogramiem. Par iebarojamo ēsmu lietoju kilogramu SENSAS GROS GARDON barību un kilogramu saulespuķu spraukumus, tos abus rūpīgi samaisīju un samitrināju, ļāvu minūtes desmit piebriest, tad piebēru spaini parastu tumšu zemi, to visu rūpīgi samaisīju un viss, pirms bumbu taisīšanas aukškārtu nedaudz samitrinu. Sakapāju vienu veikala iepakojumu slieku un piemaisīju klāt, domāju, ka tas arī bija viens no svarīgākajiem momentiem, pirmo iebarojumu taisu 5 apelsīna lieluma bumbas, tad pēc vajadzības regulāri piebaroju ar mazākām, pie tik liela zemes daudzuma barībā var atļauties barot ik pa desmit -divdesmit minūtēm, nepārbarosi. Nekādas super lielās zivis gan te nebija, lielākās raudas ap 300 gramiem, baltie sapali ap 250 gramiem, bet ar smalkiem ļuriņiem arī šīs zivis dod baigo gandarījumu no copes. Jā kas ir interesanti, kad vakarpusē beidzās sliekas, uz kurām arī ķērām, mēģināju gaļiniekus, cope bija jūtami švakāka, diemžēl vēl šonedēļ nebūs pieejami motiļi, uz tiem būtu vienkārši supercope, tos sola sākt skalot tikai nākamnedēļ.
Pirmdien Burtniekā bija ļoti laba līdaku cope, Bauņu bāzē gandrīz visi veči atgriezās ar līdaku normu, tas gan ir par velcētājiem, vidējais līdaku izmērs virs divi kilogrami, aiz muguras spuras tika aizcirsta un veiksmīgi izvilkta 7 kilogramīga karpa, citam lielas gumijas zivs asti būs gribējis noplēst gandrīz divnieks breksis, jo āķis ieķēries tam esot bijis turpat blakus mutei.

21.09.2004 23:52

::  .

Pludiņmakšķerniekiem, kam patīk upes, pamazām sākas labu lomu laiks, pats pāris dienas pavadīju Gaujā, lai arī cope nebija pati labākā, bet variējot ar barībām tomēr izdevās piesiet raudas un baltos sapalus(jeļčikus). Zivis stāv izteikti sēkļos, ūdens līmenis krītās, bet tik un tā tas ir vēl virs parastā, ūdens ir silts, tāpēc arī visas zivis jāmeklē bedru izejās, labas raudas(200-400grami) stāv metra, pusotra dziļumā, lieli brekši turās uz sēkļiem pirms un aiz bedrēm.
Labas copes ziņas nāk no Gaujas augšteces, puiši kuriem var ticēt stāsta, ka starp hesiem ir parādījies ļoti daudz labu alatu un sapalu. Pēc laivojošo makšķernieku ziņotā vistukšākais Gaujas posms ir ap Strenčiem, tur ir daudz vecupju un atteku kur bieži saimnieko elektriķi, šogad gan(netīšām)ir divas brigādes noķertas, bet gribētāju esot daudz. Ap Valmieru zivis ir, gana izlepušas, bet ir, toties kādus kilometrus uz leju iestājoties absalūts tukšums. Varbūt šeit pie vainas ir stipri pamainītā gultne, jo pagājusī ziema stipri pabagarēja upi, bet lašiem tas patīk, jo ap Siguldu un Līgatni to esot daudz, pie Līgatnes lomos esot ļoti daudz mazu taimiņēnu vai kautkādu ļoti līdzīgu radījumu, man jau gan dievojās, ka esot visi palaisti vaļā, bet ej nu sazin kā tur bija patiesībā.
Burtniekā viss notiekās, velcētāji ik pa laikam tiek pie labām līdakām, mētātāji gan sūkstās, ka visas līdakas ir zālēs, bet par lomiem sevišķi nesūdzās. Salacas iztekā parādījies liels skaits zandartiņu, vai nu uz ausleju medībām, vai atkal tie dosies prom uz jūru. Pirmdienas vēji bija sakustinājuši Burtnieka zandartus- seniorus, veči ar patiesām skumjām balsī stāstīja kādas zandartu kastes esot mašīnā lādējuši zvejnieki, bēdīgs fakts, jo zinu ka visi šie zandarti tika notirgoti ceļmalā, bez neviena papīra vai čeka.

15.09.2004 21:12

::  ...

Šīs brīvdienas Gaujas makšķerniekiem sevišķu prieku nedeva, jo ūdens pacēlās par + - metru, pietam tas bija duļķains un nesa visādas drazas, tāpēc daudzi palika mājās vai devās uz apkārtējiem komercdīķiem rudens karpiņu meklējumos, pietam šonedēļ Stalbes dīķos saimnieks esot ielaidis ļoti daudz karpiņu. Paši bijām Burtniekā, zandarti un asari maili ēda sevišķi slikti, arī pati sestdiena bija tāda neizdevusies laika ziņā, tāds stipri nomācies un līņāja, tomēr līdz vakaram katrs pa trīs mēra zandartiņiem dabūjām, Rita vienu smuku(2,5-3kg) saforsēja un tas metru no uzķeramā tīkliņa izpurināja āķi. Vēl ceturdien Rūjas upes ietekā veči vilka lieliskus asaru(250-500)lomus, upes deltā sāk pulcēties auslejas, tad nu tās arī asari un līdakas dzenā, vislabākie rezultāti bija uz mazajām gumijas astītēm (3-5cm) spilgtā salātu krāsā, otrā vietā baltas astītes, tad rozā. Visi gan sūdzējās, ka mazie dūcīši kožot nost āķus, ja liek pavadiņu, tad atkal asari negrib ņemt.
Patreiz pilnā sparā tiek nodoti pasūtījumi ziemas precei, izskatās, ka šogad būs liela urbju izvēle, no SALMO nāks jaunas makšķerīšu sērijas, taiskaitā daudz tieši priekš Pērnavas copes, būs liels šķērsbļitku piedāvājums, jaunas auklas u.t.t, ja esat nolēmis šoziem tikt pie jauna ziemas ancuka , bora vai kādas citas lielākas preces, tad iesaku jau savlaicīgi sākt runāt ar veikalniekiem, pasūtot vienmēr būs lētāk kā no plaukta.

05.09.2004 17:06

::  Nāk rudens........

Ja es būtu sēņotājs,tad noteikti priecātos par lielo nokrišņu daudzumu, bet kā makšķerniekam man tas sagādā lielas neērtības, jo upēs ūdens līmenis ceļās, tas paliek nevajadzīgi duļķains un zivis līdz līmens stabilizēšanās brīdim arī uzvedās dikti jocīgi. Ezeros gan to tik stipri nejūt, tāpēc arī uz brīdi kļūstu vairāk par ezernieku. Sestdien Burtniekā gan cope nebija īpaši aktīva, katram ar Ritu pa diviem mēra zandartiņiem un pa pieciem mazizmēra plēsonīšiem, kolēģis gar krasta zālēm uz maili un karūsiņu gan salasīja pārdesmit labus asarus, bet ar baigo lasīšanu un lūgšanos.
Rīt mēģināšu sazvanīt kādu no mūsējiem, kuri aizbrauca uz Pasaules čempionātu Beļģijā, tad arī ziņošu kas tur notiek.
Latvijā pludiņmakšķerēšanas sporta sezona ir beigusies(diemžēl), pierasts pie mačiem, tāpēc tagad staigāju kā dieva nepieņemts, kautkā pietrūkst, mēģināju pēc labākiem maču paraugiem makšķerēt Gaujā, tad pēc tam veči pat sveicināties vairs negribēja, cik stipri izjuta starpību.
Starpcitu, ir iznācis (diemžēl atkal tikai drukātā izskatā) jaunais SALMO ziemas preču katalogs, ar lielāko daļu preču esmu pazīstams, ja kas interesē, tad varu jau savlaicīgi mēģināt iepazīstināt ar jaunumiem vai vienkārši kautko no plašā piedāvājuma.

30.08.2004 23:03

::  Brīvdienas

Abas brīvdienas paliks atmiņā kā labas copes dienas, tā sestdien trijatā iebraucām Burtniekā, Rita laivā bija viena, es ar kolēģi otrā, doma bija asari un kāds zandarts. No rīta (ap7.30)pirmās desmit zivis bija zandartiņi, tad pa kādam asarim (ap 300-400 gramiem), šoreiz ,speciāli lai nebūtu ierijušo mazizmēra zandartiņu,\'saķērām palielas mailes un izvēlējāmies pludiņmakšķeres, arī vējš ļāva to darīt. Tā dienas laikā trīsreiz mainot dislokācijas vietu mēs baudījām copi, spriežot pēc veču pazusšanas no ezera, laikam copes nebija, varētu piekrist, jo zivis ņēma ļoti ilgi muļājot maili, lēni aizvelkot pludu zem ūdens, prasījās pagara antenīte pludam, lai jau savlaicīgi redzētu copes sākumu. Ap pieciem pēcpusdienā metām mieru, lomi manuprāt bija labi, man 16 zandartiņi(6 mēra) un 6 labi asari, kolēģim 14 zandartiņi(4 mēra) un 12 asari, Ritai 30 zandartiņi!!!(8 mēra) un 16 smuki asari, mēs ar Ritu paturējām 7 zandartiņus, jo tā ir vienīgā zivs ko mūsu bērni vēl ēd, kolēģis paņēma trīs zandartiņus. Mājās vēl pārmērīju visus zandartiņus, tie bija 45-49 cm gari, lai saka ko grib, mēs bijām ļoti apmierināti gan ar copi, gan ar zivīm.
Svētdien, labi izgulējušies, ap 12 dienā aizbraucām uz Gauju, cerības tikt brekšu vietās bija mazas, bet bija, tad nu iedomājaties mūsu sajūsmu, kad piegājuši pie upes labākajās vietās neredzējām nevienu cilvēku, pēc pēdām varēja redzēt,ka no rīta kāds ir bijis, varbūt daudzi nosprieda, ka vieta būs aizņemta un nemaz nenāca, bet paskatoties uz sēkļa varēja redzēt tāāāādas zivis. Barību taisīju tādu pašu kā iepriekšējā reizē, tikai pieliku klāt nedaudz motiļus un uz tiem arī ķērām, pirmais iebarojums 5 bumbas un uzreiz arī sākās cope, brekšeļi ēda ļoti labi, patrāpījās arī pa smukai raudai un viena liela vimba(ap 800 gramiem). Pamazām saradās arī tauta, bet lai cik tas neliktos kuriozi, uz visiem tika noķerts viens brekšelis uz 800 gramiem, lai arī brīžiem mums priekšā bija pa pieci pludiņi un neviens no tiem nebija mūsu, bet tik stiprā straumē šāda apcirsšana neko labu nedod, jo noturēt pludu uz barotās vietas var tikai no viena diviem punktiem, stāvot citur iznāk tādā muļķīga pludināšana cerībā, ka breksis saķers ātri skrienošu ēsmu. Turpināju ikpa laikam iebarot ar vienu divām barības bumbiņām, pēc pāris stundām radās iespaids, ka brekšeļiem kautkas sāk nepatikt, nolēmu pašķaidīt barību ar lielu zemes porciju, tas nostrādāja, cope atsākās, tātad zivis apakšā ir, tās ir jau labi ieēdušas, bet interese par ūdenī iekrītošu bumbiņu ir, zivis pieskrien un mēģina atrast kādu tārpiņu. Kad ap septiņiem vakarā beidzām makšķerēt, zivju tīkliņu no ūdens dabūt ārā nevarēja, tad nu pa daļām bērām zivis spainī(17 litri), pēc pieredzes zinu, ka pilnā šādā spainī ieiet ap 15 kilogramiem zivju, iztukšojot zivju uzglabājamo tīkliņu sanāca četri spaiņi zivju, lai neliktos pavisam šausminoši, tad teikšu, ka mūsu loms bija ap 40 kilogramiem brekšeļu- finieru, to vidējais svars bija ap 450-550 gramiem, lielākie ap 900 gramiem. Visas zivis tika palaistas vaļā un izskatījās, ka 100% visas arī izdzīvoja.
Lietojam 5,4 metrīgus SALMO mačkātus, pamataukla 0,15 un 0,16mm, pavadiņa o,10mm, āķis 14. nummurs, uz āķa likām 3-5 motiļus, kopā uz diviem mums izgāja ap 300 gramiem motiļu, tas ir gan barībai, gan ķeršanai.
Vienkārši super cope.

23.08.2004 11:49

25.08.2004 20:45

::  Pēcpusdienas brekšeļi

Šodien ap pusdienas laiku secināju, ka pēcpusdienu mierīgi varu pavadīt pie ūdeņiem, pavisam nemanot manai idejai pieslēdzās arī Rita un mans kompanjons Ivo. Pēc veču stāstītā zināju, ka atkal Gaujā nedaudz zem Valmieras, savā tradicionālajā vietā, ir ienākuši brekšeļi, tos arī nolēmām ķert. Barībai paņēmu SENSAS 3000 CARP un SENSAS 3000 GROS GARDON barības, vienu kilogramu saulespuķu spraukumus, visu savstarpēji samaisīju un ar nelielām ūdens porcijām samitrināju, sanāca ļoti interesanta masa, tai pieliku aptuveni 3-3,5 kilogrami parastu zemi. Makšķerēšanas vietā, pašā perspektīvākajā vietā, jau stāvēja trīs vīri, kurus visi pazīst kā Gaujas copes pratējus, viņu tīkliņos peldēja pa kādiem desmit brekšeļiem no 500-1000gramu vērtē, no vienas puses tas priecēja, zivis ir un ēd, no otras puses Gauja ir tik īpatnēja, ka bieživien pat labākā barība nepiespiež breksi paiet pārdesmit metrus sānis. Pati makšķerēšanas vieta ir šāda, stāvs, smilšains krasts, pie kājām neliela bedrīte(ap 2 metri), kas uz upes vidu lēnām pāriet sēklī, bet ir tādi kā grāvīši, kuros tad arī pārsvarā stāv zivis, galvenais, ka stāvot krastā tu saules staros lieliski redzi zivju barus, tur staigā nenormāli lieli sapali un meženes, brekšu sāni caur ūdeni izskatās aš pusmetru plati, bet ir jāpierod, ka redzēt redzi, tomēr ņemt tās ņem reti. Šoreiz nostājāmies nedaudz virs konkurentiem, sākumam iemetu piecas barības bumbas, četras cietas un vienu šķidru, kā zivju sasaucēju, tas nostrādāja, jo jau pēc dažām minūtēm es pierakstījos ar 600 gramīgu brekšeli, maziņš, bet vilkt patīkami, arī Ritai ar Ivo lietas aizgāja. Pēc katras iedošanas pa zobiem vai zivs aiziešanas velkot, noteikti iemetu nelielu barības bumbiņu, lai zivīs ēstgriba mazinātu bailes, tas strādāja, ik pa brītiņam kāds no mums vilka brekšeli, lielāku par kilogramu + -, gan nebija, bet baudījums no copes radās milzīgs. Barība strādāja perfekti, netraucēja pat zemāk stāvošo veču aiz dusmām mestās lielās kombikorma bumbas, brekšeļi ņēma, cope lēnām beidzās ap pussešiem, kādu pusstundu vēl papludinājām un metām mieru. Piecarpus stundās mums uz trijiem(zivis laidām vienā tīkliņā) bija 38 brekšeļi, neviens mazāks par puskilogramu, arī neviens lielāks par kilogramu, Ivo paņēma savai mammai piecus lielākos, pārējos palaidām vaļā. Par ēsmu izmantojām sliekas, motiļa vienkārši nebija, to man ved piektdienās un nedēļu to saglabāt vasarā ir problemātiski, šoreiz testēju TRIANA firmas 0,10mm aukliņu, ko veči veikalā negribēja atzīt par labu esam, lai arī nevienu lielu zivi neizvilku, bet uz tādām līdzkilo zivīm aukliņa sevi parādīja ļoti labi, āķus izmantojām 14. nummura, lielākus vienkārši nevajag. Tā kā jāķer ap 25-35 metriem no krasta, diezgan stiprā straumē, tad izmantojām mačkātus ar spoli, pamataukla 0,15 (Ritai) un 0,16 man, 8 un 5 gramīgi straumes pludiņi, izsvarojums ar vienu slīdošu svina olīvīti.
date=19.08.2004 23:43

25.08.2004 20:44

::  Viss notiekās....

Piektdien un sestdien bijām Burtniekā, sākuma doma bija asaru ķeršana uz mailīti, bet kā izrādījās tad šis process izvērtās vairāk par mazizmēra zandartiņu ķeršanu, jo piektdien piecās stundās ko pavadījām ezerā mūsu abu ar Ritu loms sastāvēja no 12 asariem (150-300) grami un 21!!! zandartiņa, visi 39-40 cm gari, mainījām vietas, makšķerēšanas veidus, bet nekas nemainījās. Diemžēl divus kamikadzes nācās paturēt, jo āķis bija dziļi vēderā, pārājie veiksmīgi aizpeldēja.
Sestdien bija baigais pūtiens, ezers šūpojās tik dikti, ka mēs pēc neveiksmigiem mēģinājumiem noenkuroties bijām spiesti braukt krastā pēc papildus enkuriem, mēģinājām pavisam citu ezera rajonu, bet cope bija ļoti vāja, sešu stundu laikā uz diviem bija 9 zandartiņi, no tiem tikai viens mēra un 2 asari, viens gan bija ap 700 gramiem, bet tikai divi. Izteikta līdere no makšķerēm bija vieglā gruntsmakšķerīte, jeb parastais mačkāts, 0,18m aukla, 8.-10.izmēra āķis un kādu metru no āķa 2-3 gramigs slīdošais atsvariņš, pietam jo mierīgāks laiks, jo mazāku svariņu jālieto, tas nekas, ka nesanāk tāls iemetiens, ezera straume dara savu un zivis arī staigā visur.
Svētdien, dienas vidū, aizbraucu uz Salacu pie Staiceles, precīzāk pašā pilsētiņā pie tilta, makšķerēju ar štekeri, baroju ar SENSAS 3000 GARDONS un SENSAS 3000 CARP sajaukumu, četru stundu makšķerēšanai izmantoju nepilnu kilogramu sausās barības. Makšķerēju divu metru dziļumā, uz āķa liekot motili, gaļinieku vai slieku, cope ideāla, bet zivju lielums gan nekāds īpašais nebija, bet interesanti. Pārsvarā ķērās mazi breksēni- finierīši 150-300 gramu vērtē, ik pa brīdim uzskrēja raudu bariņš, trāpījās asarīši, to upē ir baigi daudz, uz maili vai rotiņu varētu būt interesanta cope, visu laiku kautkur dzenā mailes. Lietus un lielu zivju trūkums piespieda braukt mājās, bet jutos pamakšķerējis, četru stundu loms bija nedaudz virs 12 kilogramiem zivju, visas pēc svēršanas un fotografēšanas tika palaistas vaļā.
Starpcitu, vai jums ir lielais copes lietussargs, tie nemaksā dārgi(ap 20 latiem), bet nu sēdēt zem tā ir baigais kaifs, sēdi, skaties kā veči tinās mazās jaciņās vai plašķīšos, visas mantas sausas, pats sauss. Pietam SALMO šogad piedāvā lietussargus arī ar piesprādzējamo aizmugures sienu, brekšotājiem un karpiniekiem tā ir neaizstājama lieta.

17.08.2004 13:32

25.08.2004 20:42

::  Maratons ir beidzies

Tad nu ir beidzies šā gada Latvijas čempionāts pludiņmakšķerēšnā, sešās tūrēs mēs cīnījāmies par 2004. gada čempiona nosaukumu gan individuāli, gan komandās un varu ar patiesu prieku un lepnumu paziņot, ka mūsu SALMO komanda izcīnija šo titulu, otrie palika PASAULEs puiši, trešie MAKŠĶERNIEKU SKOLAS pārstāvji. Individuāli par čempionu kļuvu es NORMUNDS GRABOVSKIS, otrais palika KRIŠJĀNIS KRASOVSKIS,trešais KAZIMIRS ANSPAKS. Ļoti priecē tā gaisotne, kas patreiz valda sporta makšķerēšanā, ir veselīga konkurence, pateicoties kurai arī strauji celsies sporta līmenis, lai arī lielu sacensību šosezon Latvijā vairs nav, nedrīkst atslābināties. Ļoti labi redzēju ko nozīmē trenniņi, cik nopietni ir jāgatavojās sacensībām, lai varētu cīnīties par labām vietām reitingā un vietu izlasē, tāpēc arī turpināšu eksperimentēt un analizēt un atkal visu no sākuma, lai nākamam gadam, kad plānojās krietni vairāk sacensību, pieietu ar vēl lielāku atdevi. Nezinātājam liksies ka tas viss ir pārāk sakāpināti un uzspēlēti, bet tie kuri bija Lucavsalā un redzēja visu savām acīm saprata cik patiesībā tas ir nopietni.

09.08.2004 22:42

25.08.2004 20:39

::  Pārdomas

Lasu JST viesgrāmatā sūkstīšanos par Salmo vobleru nepiejamību lauku rajonos un saprotu, ka tā droši vien sūdzās arī mani pircēji, lai arī cik labas attiecības man būtu ar Salmo, tas tik un tā nedrīkst traucēt biznesu, diemžēl lielākā daļa mazo veikalnieku vienkārši nevar atļauties turēt visu sortimentu, jo par visu to agri vai vēlu ir jāsamaksā. Priekš tam ir lielo firmu katalogi, prasiet tos veikalniekiem, savlaicīgi pasūtiet un viss būs kārtībā, diemžēl tas mūsu Latvijas tirgus ir tik mazs, ka pat lielākie vairumtirgotāji nevar atļauties turēt noliktavā mantas priekš 3-5 pircējiem visā valstī, viņi dod iespēju pasūtīt kāroto mantu savlaicīgi, tā mēs sportisti arī darām.
Bēdīgi, ka pie mums nav oficiāla Shimano pārstāvja, bet tāda ir lielā Normark koncerna nostāja, varbūt kautkas uz nākamo gadu mainīsies, pats tiko iegādājos STRADIK 4000 spoli un jūtos nedaudz vīlies, man nepatīk dizains, iepriekšējām, Japānā ražotajām tas bija labāks, tagad visas spoles nāk no Malaizijas, vai tas ietekmēs arī kvalitāti, nezinu, bet pavisam nemanot STRADIKS ir palicis arī lēnāks, bija 1:6,2, tagad ir 1:5,7. Pastrādāsim, tad jau varēs arī par izturību kautko teikt, cenas gan arī ir nedaudz nokritušās, bet tas šoreiz laikam nav uz labu.

29.07.2004 11:43

25.08.2004 20:38

::  Igauņu dievi bija viņiem labvēlīgi

Sestdien un svētdien Ventā pie Skrundas notika 3. Baltijas kausa izcīņa pludiņmakšķerēšanā, piedalījās Igaunijas izlase, Lietuvas izlase un trīs Latvijas komandas: Salmo,Pasaule un Maver Sports.
Ūdens līmenis salīdzinoši ar iepriekšējām sacensībām bija krities par pārdesmit centimetriem, trenniņos lomos patrāpījās smuki brekši, raudiņas un plicīši, bet vispār lomi bija maziņi. Pirmajā sacensību dienā vislabāko lomu savilka Guntis Kārkliņš, viņš trijās stundās savilka virs 8 kilogramiem zivju, trīs virskilo brekši, 2 virskilo līdakas(viena pat nebija uzķērusies uz āķa, saķēra zobos vilkto raudiņu un nepalaida vaļā līdz tika uztveramajā tīkliņā)un lērums mazo zivtiņu. Pēc pirmās sacensību dienas vadībā izvirzījās Salmo komanda, ar vienādiem punktiem, bet mazāku svaru otrie bija igauņi, trešie leiši, itkā viss likās normāli, jo mums pat bija salīdzinoši neveiksmīga izloze. Otrā diena nesa daudz nepatīkamus pārsteigumus, nepatīkami tie gan bija tikai mums, uz barību bija sanākuši lieli brekši, te vienā, te otrā vietā kāds turēja vai vilka breksi, bet lielākai daļai rīki nebija paredzēti lielām zivīm un tāpēc brekši uzvarēja. Pēc rezultātu apkopošanas izrādījās, ka mēs esam nokrituši uz trešo vietu, igauņiem trāpījās ļoti laba vietu izloze un viņi to godam izmantoja, leišiem arī izdevās mūs apiet par diviem punktiem, nepatīkami, bet fakts.
Pašam man abas dienas kautkā pietrūka, abas dienas paliku savā sektorā 2. vietā un ar 4 punktiem ieņēmu 5. vietu, vienīgais mierinājums, ka no latviešiem biju labākais. Otrā sacensību dienā manu medaļu aiznesa liels( ap 2,5 kg ) breksis, vienu divnieku izvilku, bet velkot otru pārplīsa štekerim amortizatora gumija, visticamāk, ka kautkāds tehnisks bojājums, sacensību lielākā zivs bija leiša izvilktais 2,7 kilo breksis, vispār abās dienās uz 25 dalībniekiem tika izvilkti ap 20 virs kilo brekši, no tiem puse virs 2 kilogrami svarā, 100% visas zivis tika palaistas vaļā.
Pēc divām nedēļām Rīgā, Lucavsalā, notiks Latvijas čempionāta pludiņmakšķerēšanā 3., pēdējais, posms, būs liela cīņa, žēl tikai, ka lielākais uzsvars būs jāliek uz ausleju ķeršanu, bet sacensības ir sacensības, ķeram visu kas kustās.

26.07.2004 16:26

25.08.2004 20:37

::  Gatavošanās mačiem

Šodien sēju rezerves saiviņas priekš mačiem un pats sāku skaļi smieties par savu *****ismu, cītīgi izstudējies pasaulslavenu sportistu rakstus par pamatauklu sāku izmantot jau 0,08 mm auklu, pavadiņa 0,06-0,07mm, āķi No 22-24, pats šausmīgākais, ka man tas patīk, savu pēdējā tūrē vinnēto dāvanu karti izlietoju paņemdams padsmit pludiņus no 0,2-0,75 gramu celtspējā, sēžu tīksminos par tiem, veči sportists-- tā ir diagnoze.

15.07.2004 21:17

25.08.2004 20:36

::  Latvijas čempionāta 2. kārta

Četras dienas pavadījām Ventas krastā, daudz pat ļoti daudz makšķerējām, variējām ar barībām, eksperimentējām, likās ka viss ir kārtībā, bet kā parādīja komandas rezultāti, tad ne visu var paredzēt, pietrūka sportiskās veiksmes, pieļāvām vairākas rupjas kļūdas, tāpēc pirms pēdējās čempionāta kārtas būsim iedzinēja lomā. Varbūt tas ir pat labi, jau šodien sāku pārtaisīt inventāru, nopietni analizējām visas kļūdas, šajā mēnesī līdz nākošai kārtai tiks izdarīts vairāk kā agrāk gada laikā, jo profesionālais sports iesūc sevī arvien vairāk un vairāk, tam tiek pakārtots viss, darbs, ģimene. Oficiālos rezultātus var redzēt JST lapā, šeit ir manas pārdomas.
Par pašu makšķerēšanu, šoreiz mačos parādījās labi brekši, lielākais bija 1,7 kg, pats arī izvilku pusotrinieku, lomos( ja bija pareiza barība) bija smukas raudas un pliči. Trenniņos un mačos, kopā skaitot, vairāk kā divdesmit reizes velkot plici vai raudu to ķēra līdakas, dažam arī nokoda āķi, citam tikai pabojāja nervus, bet vispār Venta apstiprināja savu ļoti zivīgas upes statusu, stāvot krastā jūti kustību ūdenī, te parādās karpa, tur breksis vai kāds plēsējs trenkā mazos, laba upe. Varbūt sportistu lomi šoreiz par to neliecina, bet tam ir arī objektīvi iemesli kā zivīm neierasts troksnis upes krastā, ļoti mainīgi laika apstākļi. Bet neatkarīgi no rezultātiem tās bija ļoti labi pavadītas dienas, laba kompānija, labas domas, piebiedrojieties ....... .

12.07.2004 19:42

25.08.2004 20:35

::  Jocīgā vasara

Gaujā ūdens līmenis ir par pusotru metru augstāks kā parasti, sekojoši tāda jocīga cope sanāk, bet zivis ņem, labas raudas, sapali,brekši kāda līdaka, tikai jāmeklē tās pavisam citās vietās, tur kur normālā vasarā ūdens praktiski nav.
Pats sestdien biju testēt vienu karpu dīķi netālu no Smiltenes, lai arī laiks nebija labākais, pērkons, lietus u.t.t.,abi ar Ritu noķērām pa 10 karpiņām katrs, šoreiz nelielām, līdz 1,5 kg. Man ļoti patika dīķis, tur jūt zivis, vēl iepriekšējā dienā paziņa tur dabūja 5nieci un pāris 2nieces. Baroju ar SENSAS 3000 CARP atšķaidītu ar saulespuķu spraukumiem 1/1, strādāja perfekti, pietam uz visu dienu man izgāja tikai viens kilograms sausās barības, ķērām uz kukurūzu, mēģināju makaronus, gaļiniekus un sliekas, bet lielais raudu daudzums neļāva tiem nogrimt.
Svētdien trenniņu nolūkā aizbraucām uz Salacu Staicelē, ūdens līmenis labi ja 30 cm virs normas, mazo zivju ļoti daudz, bet jūt arī kādu rupjāku, tikai atkal dažu stundu laikā pāri pārgāja divi negaisa mākoņi. Ķērām ar 13 metrīgajiem štekeriem, lietojām 2-5 gramu pludiņus, par ēsmu izmantojot gaļiniekus un motiļus, barojām ar SENSAS ETANG 3000 sajauktu ar SENSAS GROSGARDONS 3000 un atšķaidītu ar krastmalas zemi, pietam eksperimentējām ar barības daudzumiem, secinājums viens, labu barību vajag stipri mazāk, pēcpusdienas copei pilnīgi pietiek ar vienu kilogramu sausās barības, to gan ir pareizi jāsamērcē un jāatšķaida. Lomā bija raudiņas, plicīši, brekšeļi, sapalēni un ālantiņi, lielākās zivis bija pāris 700 gramīgi ālantiņi, trīs vimbiņas un pieci ap puskilo smagi brekšeļi, itkā sīkaļas, bet uz 0,08 pavadiņu gana patīkami.
Atgādināšu, ka sestdien un svētdien Ventā pie Skrundas notiks Latvijas čempionāta 2. kārta, ja ir interese par sporta makšķerēšanu vai gribās aprunāties par pludiņmakšķerēšanas niansēm varat ieplānot sev tādu maršutu brīvdienām, pietam Venta ir ļoti zivīga upe.Ja meklējat ceļu, zvaniet man, izstāstīšu, telefons 9224086, pats tur būšu jau no ceturdienas, ceļās ūdens līmenis, visi rīki jātaisa redzot konkrētos apstākļus.

06.07.2004 21:45

25.08.2004 20:33

::  Grozi kā gribi, pakaļa ir tur kur ir

Vakar vakarā atgrtiezāmies no Ungārijas, atgriezāmies ar diezgan dranķīgu noskaņojumu, jo, pavisam negaidīti priekš sevis, palikām pēdējie, negribu ne taisnoties, ne melot, tikai teikšu, ka neviens no mums arī patreiz nejūtās tik liels muļķis vai nepraša kā parādīja mūsu rezultāts, galvenais neveiksmes iemesls ir apstākļu nezināšana, augstākās līmeņa sacensību pieredzes trūkums. Ļoti nepatīkami būs atskaitīties par sacensību rezultātiem saviem sponsoriem, lai arī SALMO "galva" Gundars Kurzemnieks bija uz vietas un visu redzēja, būs grūti pierādīt, ka reorganizējot visu komandas veidošanas sistēmu, veltot sportam vēl vairāk laika un enerģijas šāds rezultāts vairs neatkārtosies. Labi, ka pašos sportistos nepazuda entuazisms un vēlme tomēr visiem pierādīt, ka mēs varam cīnīties par krietni aukstākām vietām.
Pastāstīšu par pašu makšķerēšanu, bijām Valences jūrā, tā sauc šo ūdenskrātuvi, tā ir nepilnus 60 kilometrus no Budapeštas, ūdens ļoti zivīgs, pēc dotās informācijas tur mīt praktiski visas zivis, izņemot lašus. Trenniņos mēs ķērām karpas(līdz 3 kilogramiem), breksēnus, raudas, auslejas un pat zušus, dzirdējām par izvilktiem zandartiem, vispār plēsēji blīkšķinājās turpat zem kājām, starpcitu taisot iebarojamo zivīm arī to vajadzēja ņemt vērā, jo ja iebarotajā vietā sanāk daudz smalko zivju, tad agri vai vēlu tur nostājās zandarts vai sams un visu iztrenkā. Trenniņu procesā galvenokārt centāmies atrast pareizo barības maisījumu, īsto auklas un pavadas diametru, lai vienlīdz labi varētu ķert gan breksēnus, gan karpiņas, atrast īstos dziļumus un attālumus kur turās zivis, tagad nākās secināt, ka kautkur tika pieļauta kļūda. Ļoti daudz analizējām un analizēsim savu izgāzšanos, sevišķi pirmajā dienā, galvenie sacinājumi ir, ka vismaz vienam cilvēkam katru dienu ir jābūt aiz favorīt komandu mugurām, jāredz ko un kā dara paši labākie, neielīdīsim viņu barības traukos, bet ļoti daudz vērtīgas informācijas gūsim. Jo ja mūsu komanda, pietam mainīgā sastāvā, gadā izbrauc tikai uz vienām - divām sacensībām, pietam sev pilnīgi svešos apstākļos, nekas labs nav gaidāms, arī šoreiz mēs pat nenojautām, ka dienas laikā var mērķtiecīgi sēdēt uz zušiem un ir ļoti daudz līdzīgu nianšu, tāpēc ir pilnībā jāreorganizē komandas veidošana. Pilnīgi nopietni varu lielu daļu atbildības, par šādu neveiksmīgu startu ņemt uz sevi, zinu, ka tūlīt pat iešu intensīvos kursus angļu valodā(citādāk angļi nesaprot manu angļu valodu), abonēšu vadošos pasaules sporta makšķerēšanas žurnālus, lai iegūtu maksimāli daudz informācijas jau pirms sacensībām, nevis kā tagad, sūkstīties par jau notikušo.
Par patīkamo, pabijām vasarā, ēnā + 25-30 grādi, pilni koki ar čerešņu, ūdens temperatūra +20-25 grādi, laba virtuve, silti iesaku Ungāriju kā atvaļinājuma zemi.